Kody rabatowe i promocje a dyrektywa Omnibus - Marketing przy Kawie
Prezentacja ceny a kody rabatowe według dyrektywy OmnibusPrezentacja ceny a kody rabatowe według dyrektywy OmnibusPrezentacja ceny a kody rabatowe według dyrektywy OmnibusPrezentacja ceny a kody rabatowe według dyrektywy Omnibus
Kiedy promocja jest skierowana do ogółu kupujących? Praktyczne problemy z dyrektywą Omnibus (fot. Pixabay)

Prezentacja ceny a kody rabatowe według dyrektywy Omnibus

Prezentacja ceny a kody rabatowe według dyrektywy Omnibus

Andrzej Boboli

-

radca prawny, senior manager, Olesiński i Wspólnicy

Andrzej Boboli

radca prawny, senior manager, Olesiński i Wspólnicy

W kancelarii prowadzi praktykę TMT/IP. Specjalizuje się w doradztwie prawnym związanym z nowymi technologiami i ochroną marki. Wspiera także klientów w ochronie danych osobowych w systemach IT. Doradza w obszarach związanych z umowami dystrybucyjnymi i wdrożeniowymi, sporami domenowymi, cloud computingiem. Pomaga w uzyskiwaniu i ochronie praw własności przemysłowej (m.in. znaki towarowe, patenty) oraz zwalczaniu czynów nieuczciwej konkurencji. Od strony ochrony danych czuwa m.in. nad jednym z największych w Polsce sprzedawców w branży fashion.

Zuzanna Prandecka-Walek

-

adwokat, senior associate, Olesiński i Wspólnicy

Zuzanna Prandecka-Walek

adwokat, senior associate, Olesiński i Wspólnicy

Specjalizuje się w doradztwie prawnym związanym z ochroną danych osobowych, prawem konsumentów oraz prawem mediów elektronicznych. Ma szerokie doświadczenie w obsłudze prawnej dużych przedsiębiorców, w tym z branży e-commerce. Zrealizowała kilkanaście przeglądów dotyczących ochrony danych osobowych oraz uczestniczyła w audytach e-commerce sklepów i serwisów internetowych. Zajmuje się problematyką ochrony danych osobowych również w aspekcie realizacji praw osób, których dane dotyczą, a także postępowania w przypadku incydentów.

Kiedy proponowanie klientom kodów rabatowych (obniżających cenę) podlega przepisom implementującym Omnibus? Gdy o kodzie jest informowany ogół kupujących (ma miejsce ogólne ogłoszenie o obniżce). W miejscu prezentacji ceny produktu powinna być umieszczona informacja o najniższej cenie z okresu 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Sam rabat należy wówczas naliczyć właśnie od tej kwoty. Przedsiębiorcy jednak mają problem z tym, jak rozumieć „ogół kupujących” i „ogólne ogłoszenie o obniżce ceny”. UOKiK wkrótce zamierza udostępnić wyjaśnienia w tej sprawie. Jak jednak działać zgodnie z prawem do tego czasu?

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja