Nowe zasady reklamy piwaNowe zasady reklamy piwaNowe zasady reklamy piwaNowe zasady reklamy piwa

Nowe zasady reklamy piwa

Nowe zasady reklamy piwa
Zbigniew Okoń

Zbigniew Okoń

-

partner, Kancelaria dLK Korus Okoń

Zbigniew Okoń

Zbigniew Okoń

partner
Kancelaria dLK Korus Okoń

Radca prawny, doktor nauk prawnych, partner w kancelarii dLK Korus Okoń. Specjalizuje się i praktykuje w zakresie prawa własności intelektualnej, prawa komputerowego, zwalczania nieuczciwej konkurencji i reklamy. Autor, współautor i redaktor kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych dotyczących zagadnień prawa autorskiego, prawa własności przemysłowej, nowych technologii i reklamy.

Nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości znacznie zliberalizowała możliwości reklamy napojów alkoholowych. Doświadczamy tego każdego wieczora, niemal zaraz po dobranocce. Nie była to jednak decyzja bezinteresowna. Za reklamę prowadzoną zgodnie z nowymi zasadami trzeba płacić.

25 maja weszła w życie nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości, której głównym zadaniem była liberalizacja ograniczeń reklamy i promocji napojów alkoholowych. Nowelizacja ustawy nie zmienia podstawowych zasad reklamy takich napojów. Nadal więc obowiązywać będzie generalny zakaz ich reklamy i promocji, za wyjątkiem piwa, którego reklama jest dozwolona, jednak pod warunkiem zachowania pewnych ograniczeń co do treści przekazu i środków przekazu, przy pomocy których jest prowadzona, jak również ograniczenia w zakresie prowadzenia promocji czy informowania o sponsorowaniu.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja