0 2 0 0 2 26.10.2010 Anna BosakWiększa efektywność marketingu rekomendacji konsumenckichNajnowsze badania SMG/KRC wykazały, że rekomendacje konsumenckie, które są obecnie jedną z najszybciej rozwijających się form marketingu, będą tańsze i bardziej efektywne. Konsumenci więcej rozmawiają o produktach, chętniej biorą udział w aktywnościach oferowanych przez marki, bardziej angażują się w ich testowanie i wyrażanie swojej opinii. marketing szeptany
0 1 0 0 0 6.09.2007 Piotr ŚlusarskiDobre imię hamburgera: mama wie najlepiejDzieci niekłamanym uwielbieniem darzą wiktuały serwowane w McDonald’s. Sympatii swych pociech często nie podzielają jednak rodzice. A kto zwykle decyduje o tym, co znajdzie się w codziennym jadłospisie małego człowieka? Oczywiście, mama. I to jej względy trzeba zyskać, by wprowadzić hamburgera do dziecięcego menu. Kierując się tą zasadą, fastfoodowy gigant rozpoczął niedawno za oceanem kampanię promocyjną, w ramach której sześć amerykańskich mam otrzymało przywilej sprawdzenia lokalu od kuchni – najzupełniej dosłownie. Pełniąc rolę „korespondentek ds. jakości”, mamy wizytują, kontrolują, obserwują, a swoje obserwacje ogłaszają światu. marketing szeptany
0 2 0 0 1 10.04.2013 Iwona GniedziejkoCzy rekomendacja ma płeć? I czy jest kobietą?Czy skłonność do rozpowszechniania opinii o produktach to faktycznie bardziej kobieca niż męska cecha? Jak przełożyć naturalne zamiłowanie kobiet do rozmowy, nawiązywania relacji i dzielenia się informacjami na skuteczność działań w ramach marketingu rekomendacji? Czy można powiedzieć, że rekomendacja ma płeć? Stawiamy tezę, że tak. I oczywiście – że jest kobietą. marketing szeptany
0 1 0 0 2 17.04.2007 Grzegorz LewandowskiFenomen alfamamyNintentdo, promując swą nową konsolę do gry – Wii, wyraźnie dąży do rozszerzenia spektrum klientów, zabiera się zatem za alfamamy. W ośmiu miastach USA firma zorganizowała bankiety dla tamtejszych matek – z wyśmienitym jedzeniem, muzyką, no i możliwością zagrania na Wii. Jednym z gości była Linda Perry z Yahoo, która – zafascynowana Wii – poleciła ją znajomym. Konsolę wartą 250 dolarów kupiło około 200 jej przyjaciół. Dzięki alfamamom Wii został najlepiej sprzedającym się systemem gier w USA w styczniu tego roku. marketing szeptany
0 1 0 0 0 26.07.2011 Michał SiejakKomunikacja na forach – oficjalnie i bez ryzykaMarketerzy zdają sobie sprawę z tego, jak duży wpływ na decyzje zakupowe klientów mogą mieć informacje zamieszczane na forach internetowych. Jaką wartość dla marki i jej sprzedaży mają korzystający z nich konsumenci, często znajdujący się w bardzo dojrzałych fazach procesu zakupowego – np. w fazie „consideration”. Do tej pory brakowało im narzędzi WoMM do jawnej i bezpiecznej obsługi tych konsumentów. Odpowiedzią na ich potrzeby są kampanie e-rzecznika marki. marketing szeptany
0 1 0 0 1 9.12.2003 Jacek SzlakPodziemie marketingowePromocja produktu nie musi odbywać się w wyznaczonych miejscach i przez łatwo rozpoznawalne osoby. O wiele skuteczniejszą metodą okazuje się niejawne działanie przez podstawionych „agentów”. W sposób zawoalowany kreują oni szum wokół promowanych produktów. Zawsze naturalnie, zawsze mimochodem. W artykule podane są przykłady akcji tego rodzaju oraz cechy marketingu podziemnego. marketing szeptany