0 1 0 0 2 16.04.2008 Tomasz GregorczykSamiczki chcą więcejŚwiat zabawek jest dla dzieci wprowadzeniem w świat dorosłych, również w role i aspiracje związane z płcią. Lalki dla dziewczynek, żołnierzyki dla chłopców, zabawa w dom kontra wyścigi samochodowe. Temu podziałowi wciąż wierny jest marketing dziecięcy, ale czy słusznie? Ostatnie badania amerykańskiego naukowca sugerują, że niekoniecznie. marketing młodzieżowy
0 6 0 0 0 8.09.2005 IpsosKieszonkowe naszych dzieciDwie trzecie rodziców mających dzieci w wieku 4–18 lat daje swoim pociechom – przynajmniej od czasu do czasu – kieszonkowe. Średnio wynosi ono ok. 50 zł miesięcznie, przy czym najstarsze dzieci (16–18 lat) otrzymują średnio już 76 zł miesięcznie. Pieniądze te wydają przede wszystkim na słodycze, gazety, czasopisma, napoje, ale także na opłaty związane z używaniem telefonów komórkowych i zabawki. Dzieci mają również duży wpływ na decyzje zakupowe swoich rodziców. Raport firmy badawczej IPSOS. marketing młodzieżowy
0 1 0 0 0 8.05.2003 Hubert ZientekZobacz tego blondyna, jak posuwa!Nie, nie, to stwierdzenie wcale nie padło z ust jakiejś gwiazdy porno, lecz wykorzystane zostało w reklamie jednego z operatorów telefonii komórkowej. marketing młodzieżowy
0 1 0 0 1 1.09.2005 Joanna SobczykMarkowe uniwersum młodychOdwiedzają centra handlowe przeciętnie 5,2 raza w tygodniu, a więc w ciągu roku wybierają się na zakupy około 270 razy. Mają również przeogromny wpływ na decyzje zakupowe dorosłych. I pomimo tego, że zrozumienie współczesnych nastolatków to naprawdę niełatwe zadanie, trudno się dziwić, że zbudowanie długotrwałych relacji tak ogromnej rzeszy potencjalnych odbiorców z marką to cel, od którego dyrektorom marketingu pękają głowy. Inwestycja się bowiem opłaci! marketing młodzieżowy
1 1 0 0 3 13.05.2010 Jakub MüllerDzieci lubią reklamę, reklama lubi dzieciSprawić, aby dzieci między ósmym a dwunastym rokiem życia potrafiły rozpoznawać i rozumiały reklamę – to w skrócie cel internetowej gry przygotowanej na zlecenie amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu. W tle tego typu inicjatyw pojawia się spór o rolę reklamy w kształtowaniu materialistycznych postaw u dzieci, a także o wykorzystywanie ich łatwowierności. marketing młodzieżowy
0 1 0 0 1 1.07.2003 Halszka RyżewskaCool, cooler, coolestSzczególnie w marketingu produktów dla młodzieży istotne jest aby rozpoznać prawdziwe potrzeby grupy docelowej, ponieważ są one różnorodne i skomplikowane. Ponadto potrzeby młodych ludzi w dużym stopniu są sterowane przez modę. marketing młodzieżowy