Świat zabawek jest dla dzieci wprowadzeniem w świat dorosłych, również w role i aspiracje związane z płcią. Lalki dla dziewczynek, żołnierzyki dla chłopców, zabawa w dom kontra wyścigi samochodowe. Temu podziałowi wciąż wierny jest marketing dziecięcy, ale czy słusznie? Ostatnie badania amerykańskiego naukowca sugerują, że niekoniecznie.Kim Wallen z centrum badawczego Yerkes National Primate w Atlancie prowadził badania na 11 męskich i 23 żeńskich makakach. Dano im do dyspozycji dwa rodzaje zabawek: pojazdy (tradycyjnie uznawane za chłopięce) oraz pluszaki (zazwyczaj łączone z dziewczynkami). W badaniach stwierdzono, że o ile samce rzeczywiście wyraźnie przedkładały samochodziki nad Misia Puchatka, o tyle samiczki interesowały się wszystkimi zabawkami po równo.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.