Znani Polacy zachęcają do korzystania z polskich produktów i usług w kampanii „Wybieram 590 – sobota dla Polski”
  • 1
  • 1
3.12.2019

Znani Polacy zachęcają do korzystania z polskich produktów i usług w kampanii „Wybieram 590 – sobota dla Polski”

Joanna Jabłczyńska, Maciej Kurzajewski, Jacek Lenartowicz i Anna Popek – to tylko niektóre osoby znane z przestrzeni publicznej, które wspierają ogólnopolską kampanię „Wybieram 590 – sobota dla Polski”. Punktem kulminacyjnym będzie sobota, 7 grudnia. Organizatorzy, partnerzy i ambasadorzy kampanii zachęcają Polaków, żeby tego dnia podczas zakupów sięgali po polskie produkty oraz usługi i w ten sposób wspierali rozwój kraju.

Wkrótce większość Polaków ruszy na świąteczne zakupy. Wielu z nas, wkładając do koszyka kolejne produkty, nie zwraca uwagi na ich pochodzenie. Chcą to zmienić organizatorzy kampanii „Wybieram 590 – sobota dla Polski”.

Zachęcają, aby wybierać te produkty, które pochodzą od firm działających w Polsce. Ułatwieniem podczas identyfikacji produktów, obok zwracania uwagi na nazwę producenta i jego pochodzenie, może być kod kreskowy. Produkty, których kod zaczyna się od cyfr 590, w większości wypadków zostały wytworzone przez firmy związane z naszym krajem.

Gdyby każdy z nas zamiast zagranicznego produktu wybrał jego polski odpowiednik, przyniosłoby to naszej gospodarce miliardowe korzyści – uważają inicjatorzy akcji.

Analizę na ten temat przygotowała na potrzeby kampanii firma audytorsko-doradcza Grant Thornton. Wyniki wskazują, że jeśli chodzi o towary wytwarzane w naszym kraju przez firmy z polskim kapitałem, z każdej złotówki wydanej na taki produkt do krajowej gospodarki wróci 79 groszy. Jeśli jest to towar wytworzony za granicą i tylko sprzedawany w Polsce – trzy razy mniej.

W promocję patriotyzmu gospodarczego włączyli się m.in. znani aktorzy i dziennikarze. W spocie pojawiają się osoby zaufania publicznego. Zachęcają do zwracania uwagi, skąd pochodzą produkty i usługi, z których na co dzień korzystamy.

W ramach kampanii odbędzie się też akcja „Sobota dla Polski”. Organizatorzy, partnerzy i ambasadorzy projektu będą zachęcać Polaków, żeby 7 grudnia podczas zakupów sięgali po dobra:

  • które zostały wytworzone przez polskie firmy,
  • których kod kreskowy zaczyna się od cyfr 590.

Lokalni przedsiębiorcy oraz rodzimi sprzedawcy dzięki hashtagom #sobotadlaPolski i #wybieram590 mogą włączać się do kampanii i promować specjalny dzień – sobotę dla Polski.

Partnerem strategicznym rządowej akcji jest PKN Orlen, a jej partnerzy główni to Grupa Cedrob i Poczta Polska. Wśród „partnerów plus” są m.in. Bank Gospodarstwa Krajowego i sieć sklepów Lewiatan.

  • 1
„Wybieram 590 – sobota dla Polski”

Ruszyła kampania „Wybieram 590 – sobota dla Polski”

Rita

2 dni temu

Dla mnie jako klienta 590 nic nie znaczy - uważam, że to nietrafiony pomysł. Nigdy nie patrzę na kod, lecz raczej na nazwę producenta i napis "Made in Poland".

Rozwiń komentarze

3 grudnia 2019

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 2
3.12.2019

„Twoje światła – nasze bezpieczeństwo”. Policja na nośniku DOOH ostrzega przed niesprawnym oświetleniem samochodu

Polska Policja wraz z firmą Screen Network przeprowadziła akcję „Twoje światła – nasze bezpieczeństwo” z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i ekranu DOOH. W kampanii zastosowano 165-metrową kurtynę LED znajdującą się na elewacji centrum handlowego w Warszawie. Spersonalizowany komunikat odtwarzany był w momencie wykrycia wśród stojących na światłach pojazdów samochodu z uszkodzonym lub niedziałającym oświetleniem.

2 grudnia 2019