Patrioci ruszają na zakupyPatrioci ruszają na zakupyPatrioci ruszają na zakupyPatrioci ruszają na zakupy
Tak „polską duszę” wyraża reklama piwa (fot. kadr ze spotu Tyskiego)

Patrioci ruszają na zakupy

Patrioci ruszają na zakupy
Kamil Kaszowski

Kamil Kaszowski

-

Kamil Kaszowski

Kamil Kaszowski

Po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej mogło się wydawać, że odwoływanie się do wartości patriotycznych czy narodowych odejdzie do lamusa i zostanie zastąpione bardziej uniwersalistycznymi hasłami. Ostatnio jednak promowanie marek z nawiązaniem do patriotyzmu potencjalnych nabywców zdarza się coraz częściej.

W 2014 roku Jarosław Gowin, promując swoją partię w wyborach do Parlamentu Europejskiego, zachwycał się polskim nabiałem w sklepach. Zachęcał, by wybierać polskie produkty. Wzbudziło to wówczas kontrowersje.

Rzecznik firmy Danone w Polsce ostrzegał przed takim sposobem myślenia. Radził, by pomyśleć o konsekwencjach dla krajowych eksporterów w razie podjęcia analogicznych akcji w UE.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się