Co piąta marka zamierza ograniczyć w 2020 r. wydatki reklamowe na Facebooku. Badanie Warc
  • 0
  • 1
2.12.2019

Co piąta marka zamierza ograniczyć w 2020 r. wydatki reklamowe na Facebooku. Badanie Warc

Znaczna część marek zamierza zwiększyć w przyszłym roku inwestycje reklamowe na Instagramie, YouTube i w Google. Co piąty badany planuje ograniczenie wydatków na Facebooku – pokazuje ankieta „Marketer’s Toolkit 2020”, przeprowadzona wśród prawie 800 praktyków dla serwisu Warc.

Ponad dwie trzecie (68%) badanych praktyków marketingu ma w planach zwiększenie wydatków na należącym do Facebooka Instagramie. 64% respondentów ankiety „Marketer’s Toolkit 2020” twierdzi, że zrobi to samo, jeśli chodzi o reklamę na YouTube (Alphabet).

Plany zwiększenia wydatków na reklamy w wyszukiwarkach przyniosą największe korzyści Google. 60% uczestników badania chce zwiększyć tam swoje inwestycje. Skorzysta również biznes reklamowy Amazona. Co trzeci respondent zamierza wydać więcej na tę platformę e-commerce (35%).

W ostatnim roku Facebook odnotował spowolnienie wzrostu. Ponadto największa część specjalistów marketingu deklaruje zamiar zredukowania firmowych wydatków w tym serwisie. W badaniu pytano o takie plany w odniesieniu do jedenastu platform.

Drugi rok z rzędu Twitter i Snapchat są jedynymi platformami, które mają ujemne perspektywy budżetu netto (odpowiednio -2% i -6%).

Chociaż TikTok wciąż jeszcze jest rozwijającą się platformą, jeden na trzech badanych deklaruje, że zwiększy tam swoje inwestycje. Aplikacja z krótkimi formami wideo przekroczyła liczbę miliarda pobrań w pierwszym kwartale 2019 r. Stanowi obecnie 1,5% ruchu mobilnego na całym świecie.

Zainteresowanie to jest szczególnie widoczne w Azji, gdzie prawie połowa (47%) respondentów przewiduje zwiększenie wydatków reklamowych na TikToku.

Źródło: www.warc.com

  • 1
„Marketer’s Toolkit 2020”

„Marketer’s Toolkit 2020”, źródło: www.warc.com

2 grudnia 2019