- 0
- 1
Znamy zwycięzców konkursu CSR Poland Awards 2024
Platforma do mikrodonacji, rekordowy wolontariat w ramach Szafy Dobra, program realizacji pasji dla pracowników czy aktywizacja zawodowa osób z niepełnosprawnościami. To niektóre projekty polskich firm nagrodzone w ramach tegorocznego konkursu CSR Poland Awards.
CSR Poland Awards 2024 zostały wręczone 21 marca w Krakowie. To już druga edycja inicjatywy, która ma na celu docenienie działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, a także liderów CSR w przedsiębiorstwach.
Konkurs towarzyszył konferencji CSR Poland, organizowanej przez Fundację Poland Business Run. W jej ramach o społecznej odpowiedzialności firm dyskutowali specjaliści z różnych dziedzin i organizacji, m.in.:
- Zuzanna Skalska,
- Aleksandra Przegalińska,
- Wojciech Eichelberger.
Wśród tematów poruszonych w ramach prelekcji, paneli dyskusyjnych i warsztatów znalazły się:
- sztuczna inteligencja,
- zmiany czekające biznes w najbliższych dekadach,
- kompetencje liderskie przyszłości,
- pokolenie Z na rynku pracy,
- wypalenie zawodowe,
- zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami,
- wolontariat pracowniczy.
W konkursie mogła wziąć udział każda organizacja mająca siedzibę lub oddział na terenie Polski, która w 2023 r. zrealizowała projekt CSR. W osobnej kategorii zgłaszani byli liderzy działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Poniżej przedstawiamy zwycięzców konkursu CSR Poland Awards 2024.
Kategoria Community Engagement. Projekty społeczne, które zostały zrealizowane przez firmę na rzecz jej otoczenia zewnętrznego
Laureat
- BetterPOS – za projekt Donateo. Jury doceniło go za:
- skalę, łatwość wdrożenia i dostępność,
- możliwość wsparcia dla wielu organizacji w zbieraniu datków,
- funkcję edukacyjną inicjatywy: pokazanie, że dobroczynność może być elementem codzienności, np. robienia zakupów.
Wyróżnieni
- Oponeo.pl – za projekt „Kręci nas recykling”
- Dom Development Kraków – za projekt „Nowy dom dla dzieci z Ukrainy”
Kategoria Volunteering. Projekty społeczne zrealizowane przez firmę przy udziale jej pracowników w roli wolontariuszy
Laureat
- Internationaler Bund Polska – za projekt Szafa Dobra. Jury doceniło w nim:
- wykorzystanie ogromnego potencjału wolontariatu pracowniczego,
- połączenie we wspólnym celu wielu osób z różnych kultur i organizacji,
- stworzenie przestrzeni do zaangażowania i współpracy na bardzo dużą skalę.
Wyróżnieni
- Allegro – za projekt „Mam swoje Alle”
- UBS – za projekt „Dobre Wsparcie”
Kategoria Employee Wellbeing. Projekty, które firma realizowała na rzecz własnych pracowników, dbając o ich dobrostan fizyczny, psychiczny, finansowy, zawodowy i społeczny
W tej kategorii jury nie zdecydowało się na przyznanie głównej nagrody, ale wybrało dwa wyróżnienia.
Wyróżnieni
- UMA Investments – za projekt „Forum kobiet”
- Sii – za projekt „Sponsoring pasji”
Kategoria CSR Leader. Osoby, które efektywnie realizują projekty CSR w firmach i motywują do działania innych
Laureatka
- Zofia Zochniak z New Solutions Group – za:
- dostrzeżenie dużego problemu i stworzenie projektu „Ubrania do oddania”, dzięki któremu każdy może wpłynąć na zmiany w sektorze mody i na ekologię,
- współpracę z dużymi markami i umiejętność przekonania ich do cyrkularnego podejścia,
- działania edukacyjne na temat skutków szybkiej mody.
Wyróżnieni
- Agnieszka Gutowska – Nhood Services Poland Sp. z o.o.
- Tomasz Brzostowski – Hitachi Vantara (Polska) Sp. z o.o.
Fundacja Poland Business Run, która jest organizatorem konkursu CSR Poland Awards, od lat działa na rzecz osób z niepełnosprawnościami. W związku z tym jej przedstawiciele postanowili wybrać dodatkowe wyróżnienia spośród wszystkich nominowanych projektów.
Kategoria dodatkowa Accessibility and Inclusivity. Nagrody za projekty na rzecz osób z niepełnosprawnościami
Wyróżnieni
- Ingka Centres Polska – za projekt „Drużyna poMocy”
- Novol – za projekt „Novol oddział Manu Service”
W jury konkursu zasiadali:
- Agnieszka Pleti – prezes Fundacji Poland Business Run,
- dr Ewa Jastrzębska – rzeczniczka etyki Szkoły Głównej Handlowej,
- dr hab. Dorota Gierszewski – kierowniczka Pracowni Pedagogiki Społecznej i Andragogiki UJ,
- Tomasz Włodarski – zastępca dyrektorki ds. rozwoju i infrastruktury w Małopolskim Instytucie Kultury w Krakowie,
- Małgorzata Szlendak – ekspertka w dziedzinie komunikacji i trenerka.
Organizatorem głównym wydarzenia jest Fundacja Poland Business Run. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym projektu.
- 1