Znamy nagrodzonych w 24. edycji Effie Awards Poland
  • 0
  • 5
7.11.2023

Znamy nagrodzonych w 24. edycji Effie Awards Poland

W tegorocznej edycji Effie Awards Poland przyznano 42 brązowe, 23 srebrne oraz 5 złotych statuetek. Nagrody za najbardziej efektywne kampanie i rozwiązania biznesowe zostały wręczone 7 listopada w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.

W jury Effie zasiadali najlepsi na rynku marketerzy ze strony agencji i klientów, niezależni konsultanci i badacze. Przyznali oni 103 nominacje. Na gali wręczono 70 nagród.

Zgłaszający mieli do wyboru 30 kategorii konkursowych, w tym wprowadzone w tym roku 3 kategorie odpowiadające porządkowi ESG: Environmental, Social oraz Governence.

Z roku na rok wzrasta liczba zgłoszeń w kategorii specjalnej Marketing & Business Solution. Docenia ona innowacyjność, przemyślane działanie i dopasowanie rozwiązania do wyzwania biznesowego, a nie tylko strategię komunikacyjną. Jurorami w tej kategorii są obecny oraz byli prezesi i prezeski SAR, IAA, a także byłe przewodniczące i byli przewodniczący składów jury Effie.

Złote statuetki Effie Awards Poland 2023 otrzymali autorzy kampanii i rozwiązań biznesowych:

  • w kategorii Beauty & Care – Pantene. Trzeba mieć siłę, żeby być innym
    Procter & Gamble, Grey, EssenceMediacom, Partner of Promotion, GroupM
  • kategorii Finance & Insurace – Bądź kotem płatności!
    Blik, Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread
  • w kategorii Long Term – Maestro. Wszystko, czego chcesz od burgera
    McDonald’s, DDB Warszawa, OMD
  • w kategorii Marketing & Business Solutions – Kawonament – innowacyjny model sprzedaży
    Żabka, Spark Foundry, Ogilvy, Cukier
  • w kategorii Social – Stop toksycznej chemii
    Clovin, FCB&theMilkman, The Rockets

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższe pozycje zajęli:

  • wśród agencji – DDB Warszawa,
  • spośród agencji mediowych – Starcom,
  • Firma Roku – McDonald’s.

Zanim wręczono nagrody, parę słów o tym, co ważnego wydarzyło się i wydarza w komunikacji, przedstawili:

  • Marcin Gaworski, obecny prezes SAR,
  • Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.

Zwrócili uwagę, że naszą polską rzeczywistość zmieniły kampanie profrekwencyjne, których efektem była obecność 74,8% Polaków w wyborach do parlamentu.

W osiągnięciu tego wyniku efektywnie pomogła komunikacja. Organizacje społeczne, inicjatywy obywatelskie wsparte często społeczną pracą branży reklamowej, badawczej i mediów dowiozły kosmiczny wynik. Najlepszy w historii III Rzeczypospolitej. Naliczyliśmy 8 zorganizowanych kampanii i działań, a jesteśmy pewni, że było ich więcej. Dane dalej spływają i wierzę, że doczekają się pełnego raportu – powiedział Marcin Gaworski, prezes SAR.

– Ja chciałbym podziękować za dwie, o których wiem i w które były zaangażowane nasze agencje członkowskie. Pierwsza to kampania profrekwencyjna Inicjatywy Głos Kobiet „To Twój Wybór”:

  • zaprojektowana przez agencję VMLY&R,
  • mediowo dowieziona przez Mindshare przy wsparciu GroupM,
  • influencersko przez Lifetube,
  • PR-owo przez OneMulti,
  • badawczo przez Difference.

Druga inicjatywa to kampania i fizyczna kontrola wyborów KOD-u – „Wybory bez picu” przy wielkim zaangażowaniu agencji Komunikacja Plus i agencji Must Be Loud. Osobą – naszą branżową instytucją, która wspierała obie te inicjatywy, jest Zosia Sanejko.

Nie mamy nadal wszystkich wyników z postbuy. Dzięki zaangażowaniu OFBOR mamy jednak wyniki rekordowo szybko zorganizowanych badań ilościowych i jakościowych. Dziękuję za błyskawiczną reakcje badawczą GFK, Ipsos, PBS, IQS i Pawłowi Ciackowi za koordynację – skomentował Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.

Zaangażowanie branży realizuje się w wielu obszarach. Reagujemy na atakujące nas kryzysy klimatyczne, polityczne, migracyjne – dodał Tyszkiewicz. – Zdajemy sobie sprawę, że kolejne kryzysy i nasze działania wymykają się kategoriom konkursowym. Global Effie, nasz licencjodawca, doceniając zaangażowanie branży, rekomenduje wprowadzenie w Polsce kategorii Crisis Response – Critical Pivot. Postaramy się ją wprowadzić już w kolejnej edycji Effie Poland.

Jury Effie obradowało pod przewodnictwem Magdaleny Kotlarczyk, dyrektorki Google Polska. Bezpośrednio prowadziła ona obrady kategorii Marketing & Business Solutions.

Organizatorem wydarzenia jest SAR

Sponsorzy strategiczni:

  • TVN Media,
  • Onet,
  • Salesforce,
  • TikTok.

Sponsorzy wspierający:

  • Radio Zet,
  • YouTube,
  • Meta,
  • Adform.

Partnerzy merytoryczni:

  • Media & Leads,
  • AMS,
  • Ipsos,
  • ThinkTank,
  • Fundacja Climates Strategies Poland.

Doradcą prawnym konkursu jest firma prawnicza SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk. Gospodarzem gali był Teatr Wielki – Opera Narodowa.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.

 

  • 5
Laureaci Effie Awards Poland 2023

Laureaci Effie Awards Poland 2023

Laureaci Effie Awards Poland 2023
Laureaci Effie Awards Poland 2023
Laureaci Effie Awards Poland 2023
Laureaci Effie Awards Poland 2023

Lista wszystkich nagrodzonych:

NagrodaIDKategoriaNazwa produktuTytuł kampaniiLider 1Lider 2Współzgłaszający 1Współzgłaszający 2Współzgłaszający 3Współzgłaszający 4Klient 1
ZŁOTO11104Beauty & CarePanteneTrzeba mieć siłę, żeby być innymGreyEssenceMediacomPartner of PromotionGroupMProcter & Gamble
ZŁOTO11285Finance & InsuranceBlikBądź kotem płatnościChange ServiceplanSpark FoundryPerformicsLiquidThreadBlik
ZŁOTO11353Long TermMcDonald’sMaestro. Wszystko, czego chcesz od burgeraDDB WarszawaOMDMcDonald’s
ZŁOTO11240Marketing & Business SolutionsKawonament ŻabkaKawonament – innowacyjny model sprzedażyŻabkaSpark FoundryOgilvyCukier
ZŁOTO11172SocialClovinStop toksycznej chemii w praniuFCB&theMilkmanThe RocketsClovin
SREBRO11035Beauty & CareLa Roche PosayRozumiemy się przez skóręMcCann PolandStarcomL’Oréal
SREBRO11326Brand ExperienceING Bank ŚląskiMiasto ING w RobloxGongMediahubGame ChangerING Bank Śląski
SREBRO10998Brand ExperienceMcDonald’sDrwal. Lepsza strona zimyDDB WarszawaOMD24/7CommunicationMcDonald’s
SREBRO11387Branded ContentBank BNP ParibasMisja kieszonkowePublicis WorldwideHavas MediaGarden of Words GroupBank BNP Paribas
SREBRO10837Branded ContentRadio ZetNiech To UsłysząRadio ZetRadio Zet
SREBRO11238Consumer GoodsYesJestem kobietą, jestem przyszłością180heartbeats + Jung v MattMediahubF25Yes Biżuteria
SREBRO10836EntertainmentRadio ZetNiech To UsłysząRadio ZetRadio Zet
SREBRO10845EnvironmentalMcDonald’sDaj drugie życie śmieciomDDB WarszawaOMD24/7CommunicationMcDonald’s
SREBRO11051Finance & InsuranceAllegroPrzychodzi, podoba się, płacisz późniejOgilvyStarcomAllegro
SREBRO11278FoodE.WedelWedel smak da!ZenithSaatchi & SaatchiGoldenSubmarineWalk PRPZLE.Wedel
SREBRO11133GamingWarkaWarka Planet of Gamers 2022Agencja 2012StarcomFrenzyGrupa Żywiec
SREBRO11281Launch/RelaunchDolina DobraPrzepraszamy, że nasze parówki są tak dobreMolecular Creative4/4 Brand Design24/7CommunicationMediahubGoodvalley
SREBRO11127Long TermPyralginaFakty mówią same za siebieEssenceMediacomRed8 AdvertisingChange ServiceplanHand MadePolpharma
SREBRO11287Marketing & Business SolutionsTymbarkTymbark po prostu – nic dodać!Grupa MaspexStarcomBrainbox
SREBRO11061Medicines & SupplementsJasnumSilver Tsunami – przełom w menopauzieWavemaker38PROne ElevenUSP Zdrowie
SREBRO10992Medicines & SupplementsMöller’sNorweski sposób na zdrowe życiePublicis WorldwideUMPerformance MediaOrkla Care
SREBRO11377Non-Profit & Public ServiceAliviaBuy My CancerOgilvyAlivia Onkofundacja
SREBRO11105Non-Profit & Public ServiceZrzutka.plBayraktar dla UkrainyK2 CreateZrzutka.pl
SREBRO11383PartnershipKaktus BoomTeoria wielkiego BoomUMTikTokSpin Off AgencyKinessoFroneri
SREBRO11360PR & Employer BrandingSinsayTy mówisz: praca w retailu, my mówimy: Sinsay!PłodniMateriaMishkaLPP
SREBRO11283RetailŻabkaGłodny? Żabka!Spark FoundryJustPZLOgilvyH2OCukierŻabka
SREBRO10868YoungDurexBez wymówekDDB WarszawaOMDTears of JoyBig PictureReckitt Benckiser
SREBRO11337YoungO.B.O.B SquadPrzestrzeńUMJNTL Consumer Health
BRĄZ1108350+BlikBądź kotem płatnościChange ServiceplanSpark FoundryPerformicsBlik
BRĄZ1124450+JasnumSilver tsunami – przełom w menopauzieWavemaker38PROne ElevenUSP Zdrowie
BRĄZ11339Beauty & CareListerineBez Listerine to nie to samoPrzestrzeńUMJNTL Consumer Health
BRĄZ11085Beverages – AlcoholJamesonSzukaj SwoichMullenLowe WarsawWyborowa Pernod Ricard
BRĄZ10882Beverages – AlcoholŁomżaŁomża. W swoim tempieBrasilEssenceMediacomVan Pur
BRĄZ11091Beverages – Non-AlcoholŻywiec Zdrój Mocny GazMoc orzeźwienia, zero słodzeniaVMLY&RGetHeroEssenceMediacomTailor Made PRŻywiec Zdrój
BRĄZ10908Beverages – Non-AlcoholPrimaPoczuj świeżość aromatu ziarenMolecular CreativeHavas MediaJacobs Douwe Egberts
BRĄZ11231Beverages – Non-AlcoholTchibo ExlusiveRozjaśnia myśliOMDGreyMullenlowe WarsawTchibo
BRĄZ11298Brand ExperienceING Bank Śląski„Ja w przyszłości” powered by AI & INGGongMediahubH+K StrategiesING Bank Śląski
BRĄZ11286Brand ExperienceSanofiProwadź się zdrowoPublicis WorldwidePHDMSLSanofi
BRĄZ11162Branded ContentOld SpiceWild BroFeeders AgencyEssenceMediacomProcter & Gamble
BRĄZ11040Consumer GoodsArielSuper czystośćEssenceMediacomSaatchi & SaatchiGroup MProcter & Gamble
BRĄZ11205Consumer GoodsMotorolaNie daj się zdefiniować #odkryjswójkolorTigersAssembly GlobalRumourMotorola
BRĄZ11080E-commerce & Shopper MarketingAllegroAllegro DaysOgilvyStarcomAllegro
BRĄZ11251E-commerce & Shopper MarketingStokrotkaNasza StokrotkaLoyalty PointAppchanceKeino GrupaStokrotka
BRĄZ11218EntertainmentZdrapkiZdrap PartyRed8 AdvertisingStarcomTotalizator Sportowy
BRĄZ11252Finance & InsuranceING Bank ŚląskiOszczędzajmy na białą godzinęBrainMediahubGongING Bank Śląski
BRĄZ11407GamingING Bank ŚląskiMIasto ING w RobloxGongMediahubGame ChangerING Bank Śląski
BRĄZ10846Launch/RelaunchLech Free Active Hydrate Mango i CytrynaFunkcjonalność jako nowy wymiar piwaZenithBardzoCut The MustardKompania Piwowarska
BRĄZ10989Launch/RelaunchPruFormalnie Prudential, dla Ciebie PruPublicis WorldwideCPC Brand ConsultantsStarcomPrudential
BRĄZ11336Long TermLegoAdults WelcomeInitiative MediaKinessoLego
BRĄZ11247Marketing & Business SolutionsKubuś WaterrrKubuś Waterrr – bez dodatku cukruGrupa MaspexStarcomBrasil
BRĄZ10967Medicines & SupplementsGynoxinPierwsza pomoc w infekcji intymnejWavemaker19 PołudnikRecordati
BRĄZ11015Non-Profit & Public ServiceSieć Obywatelska Watchdog PolskaSprawy ważne są zawsze ważneTenpawlak & co.RadostFabryka MarketinguSieć Obywatelska Watchdog Polska
BRĄZ11389PR & Employer BrandingBosch#BoschCode. Programuj lepsze jutroBoschBosch
BRĄZ11349React & DefendPlussszBadź aktywny z Tour de PologneLiquidThreadStarcomPolski Lek
BRĄZ11386React & DefendRainbowKról EgzotykiTwin.collectiveFat BabyRainbow
BRĄZ11289React & DefendTymbarkTymbark Po Prostu – Nic Dodać!StarcomBrainboxGrupa Maspex
BRĄZ11079RetailAllegroNasz Najpewniejszy SklepOgilvyStarcomLiquidThreadAllegro
BRĄZ11275RetailPepcoOdkryj nas na nowoTestardo GramFullSix MediaPepco
BRĄZ11255ServicesAllegro ProtectAllegro ProtectOgilvyStarcomAllegro
BRĄZ10902ServicesBiuro Informacji KredytowejAlerty BIK ostrzegają przed wyłudzeniemPerformicsStarcomS4Biuro Informacji Kredytowej
BRĄZ10999ServicesMcDonald’sDrwal. Lepsza strona zimyDDB WarszawaOMD24/7CommunicationMcDonald’s
BRĄZ10852ServicesMcDonald’sZacznijmy razem dobry dzieńDDB WarszawaOMDMcDonald’s
BRĄZ10848ServicesOLX PracaZmień pracę na dobreDDB WarszawaMedia ConceptGrupa OLX
BRĄZ11131Smart BudgetHeinzHeinz Ple All Star CS GoHeinzPolska Liga EsportowaCaratAncymonyHeinz
BRĄZ11052Smart BudgetPan TadeuszZaproś Pana Tadeusza na wesele!Brand KolektywWyborowa Pernod Ricard
BRĄZ10834SocialAvonNormalne, że ich dotykamGarden of Words GroupFundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!Avon
BRĄZ11253SocialBank BNP ParibasMisja kieszonkowePublicis WorldwideHavas MediaGarden of Words GroupBank BNP Paribas
BRĄZ11211SocialMastercardGdzieZamieszkaćMcCann PolandCaratBrand New GalaxySolski CommunicationsMastercard
BRĄZ10980SocialmBank/Fundacja WOŚPKliknij w serceMolecular CreativeCaratFundacja Wielka Orkiestra Świątecznej PomocymBank
BRĄZ10970SocialSanofiProwadź się zdrowoPublicis WorldwidePHDMSLSanofi

Grzegorz M

4 tygodnie temu

Imprezki imprezkami, a jak tam SAR załatwia sprawę tantiemów ZAIKS? Słabo. No bo chyba ważniejsza kasa dla nich.

7 listopada 2023