„Wysokie Obcasy” zainicjowały kampanię „Stop molestowaniu w miejscach publicznych”
  • 0
  • 1
13.09.2022

„Wysokie Obcasy” zainicjowały kampanię „Stop molestowaniu w miejscach publicznych”

Kampania „Stop molestowaniu w miejscach publicznych” rozpoczęła się 7 września i potrwa do końca 2022 r. Partnerem akcji jest L’Oréal Paris.

„Wysokie Obcasy” oraz L’Oréal Paris wymarzyły sobie świat bez „ulicznego molestowania”. Świat, w którym kobiety i mężczyźni mogą czuć się bezpiecznie. Według badania Ipsos zamówionego przez L’Oréal Paris aż 84% Polek doświadczyło molestowania w miejscu publicznym.

Akcja ma pokazać, że nie musi tak być. Molestowanej lub molestowanemu można, a wręcz trzeba pomóc. Sposobem na reakcję jest opracowana przez L’Oréal Paris i organizację Right To Be tzw. metodologia 5D:

  • distract,
  • delegate,
  • document,
  • delay,
  • direct

czyli:

  • dekoncentruj,
  • dołącz innych,
  • dokumentuj,
  • dojdź do głosu,
  • daj wsparcie.

Stop molestowaniu na ulicach

W ramach kampanii na łamach „Wysokich Obcasów”, „Wolnej Soboty”, „Wysokich Obcasów Extra” oraz w serwisie Wysokieobcasy.pl ukażą się materiały dotyczące definicji publicznego molestowania. Przedstawią skalę problemu oraz metody radzenia sobie z nim.

Temat zostanie pokazany z różnych perspektyw – prawnego, psychologicznego, socjologicznego. Także z punktu widzenia mężczyzn. Częścią działań będą też reportaże, analizy badania Ipsos oraz rozmowy z antropologiem, pedagożką i aktywistką.

Oprócz publikacji projekt obejmie podcasty, materiały wideo oraz spotkanie na żywo, zaplanowane na 22 października w Warszawie. Złoży się na nie kilka paneli dyskusyjnych pod szyldem „Kobiety wiedzą, co robią”. Jeden z nich poświęcony będzie ulicznemu molestowaniu.

  • 1
Stop molestowaniu w miejscach publicznych – kampania

Stop molestowaniu w miejscach publicznych – kampania

13 września 2022

12 września 2022

11 września 2022