„To nie komplement!” – kampania na temat molestowania słownego
  • 0
  • 2
11.04.2019

„To nie komplement!” – kampania na temat molestowania słownego

„Niezła dupa” czy „piękne cycki” to według wielu (głównie mężczyzn) komplementy. Z tym właśnie walczy kampania „To nie komplement!”. Jej autorzy chcą promować kobiecy punkt widzenia na tzw. catcalling. Akcja ma pokazać, że takie pseudokomplementy nie mają nic wspólnego z prawdziwymi pochwałami.

Akcja „To nie komplement!” to kampania na temat molestowania słownego, zaczepiania, wygwizdywania z podtekstami seksualnymi. Celem projektu będzie nagłośnienie problemu tzw. catcallingu. O tym zjawisku mówi się już w zachodnich krajach, lecz w Polsce, gdzie ten problem wcale nie jest mniejszy, pozostaje to tematem tabu.

Osiem na dziesięć dziewczyn spotkało się z takimi komentarzami na ulicy, w galeriach handlowych i w wielu innych miejscach. Dzieje się tak, bo ogromny procent osób, które takie zaczepki stosują, nie jest świadomych, że to nic przyjemnego usłyszeć takie hasła. Dlatego zainicjowano kampanię – by zacząć o tym mówić, by uświadamiać, że to nie są komplementy.

W ramach projektu prowadzone będą:

  • akcja etykietowa i inne akcje angażujące warszawskich przechodniów, zwiększające świadomość zjawiska catcallingu na naszych ulicach,
  • lekcje prowadzone w warszawskich liceach,
  • aktywności w Internecie – edukacyjne artykuły na stronie internetowej, posty i zdjęcia na Facebooku, Instagramie i Twitterze.

Kampania jest realizowana w ramach olimpiady „Zwolnieni z teorii”, która za pomocą platformy internetowej nadzoruje tworzenie projektów społecznych młodzieży. Licealiści oraz studenci mają okazję stworzyć swój własny projekt, robiąc coś dobrego i przydatnego. Jednocześnie uczą się zarządzania projektami zgodnie z normami międzynarodowymi.

  • 2

11 kwietnia 2019