W Warszawie otwarto pierwszy punkt Orlen w Ruchu
  • 0
  • 1
23.06.2021

W Warszawie otwarto pierwszy punkt Orlen w Ruchu

​PKN Orlen otworzył pierwszy format sklepowo-gastronomiczny pod marką Orlen w Ruchu w Warszawie przy ulicy Grójeckiej 26. Do końca roku w największych polskich miastach ma powstać 40 punktów, a w sumie będzie ich około 900.

Do 2030 r. koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej około 11 mld zł. Ma się to przełożyć na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do około 5 mld zł rocznie.

Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię, dynamicznie rozwijając jeden z filarów naszej działalności: segment detaliczny, z którego rocznie uzyskujemy około 3 mld zł zysku operacyjnego. Naszą odpowiedzią na rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów są nowe formaty sprzedaży detalicznej pod marką Orlen w Ruchu.

Lokalizacja pierwszego punktu nie jest przypadkowa. To właśnie przy ulicy Grójeckiej przez wiele lat funkcjonował salon prasowy Ruch, który mocno wrósł w jej krajobraz. Przejęcie przez PKN Orlen spółki Ruch pozwoliło uratować to miejsce i przywrócić je mieszkańcom Warszawy w nowoczesnej, atrakcyjniejszej formie – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Nowe formaty Orlen w ruchu to miejsca, w których klienci szybko kupią kawę i hot dogi oraz wiele innych produktów gastronomicznych znanych ze Stop Cafe, a także m.in. prasę. W najbliższym czasie takie punkty zostaną otwarte również w Katowicach, Bydgoszczy i Wrocławiu.

Orlen w ruchu to oferta dla tych, którzy większą część dnia spędzają w biegu, poruszając się pieszo lub komunikacją miejską. Potrzebują przekąsek wygodnych do zjedzenia, ale nie chcą iść na kompromis w kwestii jakości. Chcą, by to, co jedzą, było starannie skomponowane, świeże i zdrowe. Dlatego w naszych punktach obok dobrej kawy i hot dogów będą mogli kupić również najwyższej jakości dania gotowe do szybkiego odgrzania po powrocie do domu – mówi Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

Nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów. W formacie A będą to około 20-metrowe obiekty. Z kolei w formacie B około 60–70-metrowe obiekty, takie jak pierwszy udostępniony klientom w Warszawie. Powstaną również autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach czy na lotniskach. Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu.

We wszystkich obiektach Orlen w Ruchu będzie działał program lojalnościowy Orlen Vitay. Klientom udostępniona została także usługa nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie funkcjonowała pod nową marką Orlen paczka. Ma to stanowić kolejne wzmocnienie segmentu detalicznego PKN Orlen.

  • 1
Orlen w ruchu

Wystartował pierwszy punkt Orlen w Ruchu

23 czerwca 2021

22 czerwca 2021