Tyskie z reklamą „Paweł i Gaweł” w tygodnikach „Newsweek” i „Sieci”
  • 0
  • 4
19.04.2021

Tyskie z reklamą „Paweł i Gaweł” w tygodnikach „Newsweek” i „Sieci”

Marka Tyskie wykupiła przestrzeń reklamową w tygodnikach „Newsweek” i „Sieci”. W każdym z nich opublikowała połowę reklamy. Po złączeniu reklam odbiorca widzi całość – dłonie stukające się butelkami z imionami: Paweł i Gaweł. W ten sposób godzi zwaśnione magazyny z przeciwnych stron politycznego ringu.

Reklamy ukazały się w wydaniach tygodników dostępnych na rynku od poniedziałku 19 kwietnia.

Nawiązując do bajki Aleksandra Fredry, Tyskie chce zwrócić uwagę, że „więcej nas łączy niż dzieli”. Marka przydzieliła odpowiednie role obu tygodnikom: „Newsweekowi” – Pawła, „Sieci” – Gawła.

„Paweł, spokojny, nie wadził nikomu,
Gaweł najdziksze wymyślał swawole”.

Marka Tyskie w ramach platformy „Przejdźmy na Ty” realizuje strategię mającą na celu szukanie wspólnego mianownika pomimo pozornych głębokich różnic, które polaryzują Polaków. Po akcji z Marcinem Najmananem i Krzysztofem Stanowskim marka piwa stara się pozyskać uwagę twórców i czytelników tygodników o tematyce polityczno-społecznej, które kształtują opinię publiczną.

A ta w dzisiejszej Polsce jest szczególnie podzielona. 47 proc. Polek i Polaków odpowiadających w 2017 r. na pytania Centrum Badań Opinii Społecznej stwierdziło, że „społeczeństwo polskie jest dzisiaj bardziej podzielone, skonfliktowane niż przed wyborami 2015 roku”. Przekonanie to wywołuje brak otwartości w rozmowach i wymianie poglądów na tematy polityczne.

Prawie dwie trzecie ankietowanych dostrzegających podziały wskazywało mniej lub bardziej bezpośrednio na politykę jako ten wymiar życia społecznego, który obecnie najbardziej dzieli polskie społeczeństwo (łącznie 65%).

Pomysł, realizacja i komunikacja akcji są dziełem agencji Huta 19 im. Joachima Fersengelda. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Zenith Media.

W marcu ubiegłego roku, na samym początku pandemii COVID-19 Tyskie zareagowało na wprowadzony dystans społeczny, zamknięcie barów i kolejne obostrzenia związanie z pandemią. Tak powstał spot „Zawsze damy radę przejść na Ty”, przedstawiający Polaków na przestrzeni wieków, którzy mimo trudności, wykorzystując siłę relacji, potrafili wspierać się na duchu i przezwyciężyć trudności.

W komunikacji online nawiązaniem do spotu był społeczny projekt filmowy, który powstał we współpracy z Wojciechem Mannem. Na wspólne zaproszenie do akcji powstał film łączący amatorskie nagrania konsumentów. Wideo spotkało się z pozytywnym odbiorem internautów, a współpraca z Mannem pozytywnie wpłynęła na wizerunek marki oraz zaangażowanie. Film obejrzały miliony internautów, sama akcja natomiast stała się jedną z najcieplej odbieranych w panującym wówczas trendzie #zostańwdomu.

Po zakończeniu fazy obostrzeń Tyskie świętowało powolny powrót rzeczywistości do normalności w spocie, którego akompaniamentem był utwór „Dni, których jeszcze nie znamy” Marka Grechuty. We wrześniu marka wsparła natomiast śląskich restauratorów, przekazując im swoje zewnętrzne nośniki reklamowe oraz przygotowując serię krótkich dokumentów. Akcja miała  promować właścicieli małej, lokalnej gastronomii, których wkład w budowanie śląskiej tradycji i klimatu jest nie do przecenienia.

  • 4
Tyskie z reklamą „Paweł i Gaweł”

Tyskie z reklamą „Paweł i Gaweł” w „Newsweeku” i „Sieci”

Tyskie z reklamą „Paweł i Gaweł”
Tyskie z reklamą „Paweł i Gaweł”
Tyskie z reklamą „Paweł i Gaweł”

19 kwietnia 2021

  • 14
  • 10
  • 0
  • 0
  • 0
19.04.2021

Krakowskie kawiarnie przekazują część dochodu ze sprzedaży lagunów na KTOZ

Lagun z Krakowa, czyli zawieszony na drzewie rogalik, który wyglądem przypominał jaszczurkę, stał się sławny na całym świecie. Jego popularność podchwyciły też marki, uruchamiając działania real-time marketingowe. Niektóre restauracje ze stolicy Małopolski zdecydowały się przekazać część zysków ze sprzedaży na działalność KTOZ, dzięki któremu świat poznał laguna.