- 0
- 0
Marc Pritchard z P&G zapowiada świat bez reklam
Branża reklamowa powinna zacząć myśleć o świecie bez reklam – uważa Marc Pritchard, chief brand officer w Procter & Gamble. Podczas CES 2019 wyraził pogląd, że dni reklamy, jaką znamy, są policzone.
Co sprawia, że świat bez reklam – przynajmniej tych tradycyjnie pojmowanych – jest coraz bardziej prawdopodobną wizją? Przyczyniają się do tego m.in.:
- rozwój środowisk bez reklamy – platform streamingowych czy głosowych asystentów,
- popularyzacja narzędzi blokujących reklamy,
- stopniowe odchodzenie od linearnych mediów.
Jak wobec tego firmy takie jak P&G mogą dawać o sobie znać konsumentom w nowym środowisku? Marc Pritchard wspomniał o inteligentnych produktach i rozwiązaniach. Przykłady to choćby szczoteczka do zębów Oral-B z dostępem do Internetu czy platforma Skin Advisor firmy Olay.
Umożliwią one stworzenie bezpośrednich relacji z konsumentami. To zaś stanowi drogę do realizacji scenariusza budowania marki w relacji jeden do jednego, co miałoby zastąpić prowadzenie masowych kampanii reklamowych.
Konsumenci życzą sobie coraz większej personalizacji oraz użyteczności marki i jej komunikacji. Pritchard podkreśla jednak, że nie można w tym zaniedbać emocjonalnego aspektu brandu.
Tak czy owak, tradycyjna reklama znajduje się pod presją. Chief brand officer Procter & Gamble nie ukrywa, że koncern będzie dążyć do realizacji swoich celów marketingowych przede wszystkim poprzez holistyczne podejście do doświadczeń konsumenta.
Źródło: www.warc.com
Zobacz również: