- 0
- 2
Kampania platformy GdzieJakiBiznes.com Mastercard
Nowe narzędzie Mastercard GdzieJakiBiznes.com powstało z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach. Ma być odpowiedzią na potrzeby osób, które mają pomysł na biznes, rekomendując potencjalnie najlepsze miejsce do jego prowadzenia. Opierając się na danych, narzędzie ocenia lokalizacje, w których planowana działalność ma największe szanse powodzenia.
Platforma GdzieJakiBiznes.com stworzona została na bazie:
- zanonimizowanych danych o trendach zakupowych od Mastercard,
- dodatkowych informacji dostarczonych przez partnerów programu; są to informacje o:
- zagęszczeniu ruchu
- poziomie natężenia hałasu w danej lokalizacji.
Dostęp do tych danych i analiz zarezerwowany był dotychczas dla dużych firm i korporacji. Teraz, bez dodatkowych opłat, skorzystać z nich mogą zainteresowani przedsiębiorcy.
Dzięki analizom Mastercard użytkownik platformy może też uzyskać informacje o biznesach komplementarnych, czyli takich, które funkcjonując w pobliżu siebie, lepiej prosperują. Przykłady to:
- piekarnia oraz barber,
- sklep zoologiczny i drogeria,
- księgarnia i jubiler.
Działając w sąsiedztwie, takie biznesy mogą liczyć na większą liczbę klientów. Ta wiedza może stanowić kolejną wskazówkę pomocną w wyborze lokalizacji, w której firma będzie miała większe szanse powodzenia.
– Chcieliśmy stworzyć platformę, która poprzez zidentyfikowanie komplementarnych biznesów w danej okolicy ułatwi wybór odpowiedniego miejsca dla nowego przedsięwzięcia. Dzięki temu potencjalni konkurenci staną się sprzymierzeńcami. Razem będą tworzyć synergię z korzyścią dla siebie i lokalnych społeczności. Wierzymy, że GdzieJakiBiznes.com przyczyni się do ożywienia pustych przestrzeni handlowych i usługowych – mówi Bartosz Jeglejewski, creative director w McCann.
Platforma prezentuje wyniki będące rezultatem zaawansowanej analizy danych z różnych źródeł
Wskazuje nie tylko potencjał danego biznesu w określonej lokalizacji, ale także charakterystykę otoczenia, w tym dane dotyczące:
- dostępności komunikacji miejskiej,
- terenów zielonych,
- liczby placówek edukacyjnych w okolicy.
Orange Polska dostarcza statystyki oparte na zanonimizowanych danych z sieci mobilnej, które są źródłem wiedzy o natężeniu ruchu miejskiego.
Wyniki prezentowane są dla 37 największych miast w Polsce. Dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka użytkownicy platformy otrzymują także bezpośredni dostęp do aktualnych ofert kupna lub wynajmu lokali usługowych, dopasowanych do ich potrzeb i możliwości budżetowych.
Platforma wykorzystuje informacje na temat trendów w wydatkach konsumenckich. Są one agregowane i anonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, stosowanymi przez Mastercard.
Narzędzie powstało we współpracy z agencjami:
- McCann, która jest współautorem koncepcji platformy, strategii komunikacji i kreacji,
- Brand New Galaxy, która jest partnerem technologicznym odpowiedzialnym za stworzenie narzędzia, jego optymalizację technologiczną, analitykę oraz media performance.
Materiały do kampanii zostały przygotowane we współpracy z domem produkcyjnym Dynamo Film, a nad realizacją spotów czuwał Tomasz Okulicz. Pierwsza odsłona kampanii obejmuje komunikację display, działania w social media i DOOH. Za strategię i realizację kampanii PR odpowiada Agencja Solski Communications.
- 2