Środa najlepszym dniem na ogólnoeuropejskie kampanie telewizyjne. Badanie TVSquared
  • 0
  • 2
24.02.2020

Środa najlepszym dniem na ogólnoeuropejskie kampanie telewizyjne. Badanie TVSquared

Wiele europejskich marek i rosnąca liczba brandów z USA prowadzi kampanie telewizyjne w kilku krajach Starego Kontynentu. Firma TVSquared zidentyfikowała główne trendy na dwunastu rynkach.

W badaniu „Pan-European TV Advertising Performance Analysis” przeanalizowano dane dotyczące odzewu, kosztów i widowni pochodzące od reklamodawców z różnych branż. Były wśród nich: motoryzacja, FMCG, podróże i organizacje non-profit.

Następnie oceniono skuteczność na podstawie odzewu i CPR. Jednocześnie zidentyfikowano najlepsze dni tygodnia, pory dnia i długości kreacji, które reklamodawcy powinni wziąć pod uwagę przy projektowaniu kampanii i zakupie mediów.

Środa okazała się dniem o najwyższej skuteczności, z odpowiedzią 4% powyżej średniej i CPR 7% poniżej średniej. Chociaż niedziela miała wyższą reakcję (+6%), okazała się mniej wydajna: CPR 10% powyżej średniej.

Tymczasem wydaje się, że reklamodawcy nie mają preferowanego dnia na kampanie. Analizowane zasoby reklamowe były bowiem równomiernie rozłożone w ciągu tygodnia.

Jeśli chodzi o porę dnia, raport wykazał, że przedpołudnie (od około 9:00 do 12:00) miało najwyższą ogólną wydajność pod względem reakcji. Wyniki były jednak różne na pięciu największych europejskich rynkach (we Francji, w Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii).

Na przykład widownia w Wielkiej Brytanii odnotowała wskaźnik odpowiedzi w wysokości +140% w przypadku porannych pasm, spadając nawet do -72% w przypadku wczesnych poranków. Tymczasem odsetek odpowiedzi w przypadku wczesnych poranków w Hiszpanii wyniósł +113%.

Telewidzowie we Francji wolą godziny w ciągu dnia (+60%). W Niemczech najlepsze wyniki osiągano późnym porankiem (+52%), a we Włoszech wczesnym popołudniem (+43%).

Firma TVSquared sprawdziła też, jak działają spoty o różnej długości (od 6 do 90 sekund). Okazuje się, że wygrywa format 30-sekundowy, zarówno jeśli chodzi o wskaźnik odpowiedzi (+36%), jak i efektywność (CPR 35% poniżej średniej).

Na drugim miejscu znalazły się 10-sekundowe filmy, dla których odnotowano wyniki odpowiednio +14% i -32%.

Źródło: www.warc.com

  • 2
TVSquared zidentyfikowała główne trendy dotyczące reklamy telewizyjnej w Europie

Firma TVSquared zidentyfikowała główne trendy dotyczące reklamy telewizyjnej w Europie

TVSquared zidentyfikowała główne trendy dotyczące reklamy telewizyjnej w Europie

24 lutego 2020