Siła reklamy w przełamywaniu stereotypówSiła reklamy w przełamywaniu stereotypówSiła reklamy w przełamywaniu stereotypówSiła reklamy w przełamywaniu stereotypów
Schematyczny wizerunek kobiety można zmienić (fot. Victor Zastolskiy/Fotolia.com)

Siła reklamy w przełamywaniu stereotypów

Siła reklamy w przełamywaniu stereotypów
Agata Burnatowska

Agata Burnatowska

-

strategy planner, Schulz Brand Friendly

Agata Burnatowska

Agata Burnatowska

strategy planner
Schulz Brand Friendly

Tworzy strategie komunikacji, szuka insightów, analizuje trendy i stara się przełamywać stereotypy. Pracowała m.in. dla takich marek, jak Oknoplast, Santander, L'Oreal, Mitsubishi, PharmaCF czy TBM.

Reklama nie tylko promuje produkty czy marki. W pewien sposób kształtuje też styl życia odbiorców. Ma charakter kulturotwórczy i – choć postrzegana jest często negatywnie – istotnie wpływa na współczesną rzeczywistość. Jako twórcy reklam jesteśmy tego świadomi. I warto, byśmy byli w tym procesie aktywni.

Reklamodawcy oczywiście nie bez powodu preferują taki bądź inny styl komunikacji. Jeśli nie są przekonani, że przełamywanie schematów semantycznych przyniesie korzyści ich marce, nie decydują się na taki krok.

Dlatego wciąż możemy obserwować kampanie, które np. bazują na stereotypie kobiety jako gospodyni domowej czy matki. W wielu reklamach produktów dla dzieci to stale mama przygotowuje i podaje posiłek, dba o dziecko, opiekuje się nim.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja