Reklama nie tylko promuje produkty czy marki. W pewien sposób kształtuje też styl życia odbiorców. Ma charakter kulturotwórczy i – choć postrzegana jest często negatywnie – istotnie wpływa na współczesną rzeczywistość. Jako twórcy reklam jesteśmy tego świadomi. I warto, byśmy byli w tym procesie aktywni.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Reklamodawcy oczywiście nie bez powodu preferują taki bądź inny styl komunikacji. Jeśli nie są przekonani, że przełamywanie schematów semantycznych przyniesie korzyści ich marce, nie decydują się na taki krok.
Dlatego wciąż możemy obserwować kampanie, które np. bazują na stereotypie kobiety jako gospodyni domowej czy matki. W wielu reklamach produktów dla dzieci to stale mama przygotowuje i podaje posiłek, dba o dziecko, opiekuje się nim.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.