Rusza XV edycja projektu Superbrands Polska
  • 0
  • 2
27.10.2020

Rusza XV edycja projektu Superbrands Polska

Organizacja Superbrands jest jedyną na świecie niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które osiągnęły rynkowy sukces. Superbrands, który od ponad 25 lat na świecie i ponad 15 lat w Polsce wyłania najsilniejsze marki na danym rynku – dzisiaj działa już w blisko 90 krajach.

Badanie Superbrands jest największym w Polsce konsumenckim badaniem siły i wizerunku marki. Za jego realizację odpowiada instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Łączna próba badawcza obejmuje ponad 10 tys. respondentów, a ocenie poddanych zostaje ponad 2 tys. marek zgrupowanych w ponad 100 kategoriach.

Szczególne miejsce w wyłonieniu laureatów zajmuje Rada Marek. To gremium ekspertów, które tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Rada Marek stanowi stałe grono doradcze dla Superbrands w Polsce. Wyniki jej obrad w połączeniu z opiniami konsumentów wpływają na końcową ocenę marek i przyznanie tytułu Superbrands.

Marki biznesowe, wyróżniane corocznie tytułem Business Superbrands, zostają ocenione i wybrane przez ekspertów Konfederacji Lewiatan – organizacji biznesowej reprezentującej interesy pracodawców w Polsce i Unii Europejskiej. Oceniają oni jakość produktów lub usług, jakość relacji B2B, innowacyjność i działania CSR.

Historie sukcesu wyróżnionych marek prezentowane są w Albumie Superbrands, zwanym niekiedy „biblią brandingu”. Z kolei statuetki Superbrands, przez niektórych nazywane „oscarami marketingu”, wręczane są laureatom na uroczystej gali. Laureatów Superbands 2021 poznamy już w marcu 2021 r.

Jak wygląda proces certyfikacji Superbrands 2021 dla marek konsumenckich, czyli w jaki sposób marka może stać się Superbrands 2021?

Laureaci marek nagrodzonych w obszarze B2C wyróżnieni zostają na podstawie wyników badania rynku. Badanie na potrzeby XV edycji zrealizowane zostanie w styczniu 2021 r., metodą CAWI, na próbie N = 10 tys. przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Obejmie ponad 2 tys. marek konsumenckich. Wyniki zostaną zważone do struktury populacji pod względem płci i przedziału wiekowego.

Proces certyfikacji odbywa się corocznie na zasadzie trzystopniowej kwalifikacji:

  • Etap I. Opracowanie listy marek wraz z kategoriami obowiązującymi w danym roku – każda marka może zostać bezpłatnie dodana do badania.
  • Etap II. Badanie znajomości marki i skłonności do jej rekomendacji, realizowane przez niezależny instytut badawczy metodą CAWI na próbie N > 10 tys. respondentów.
  • Etap III. Głosowanie Rady Marek.

O przyznaniu tytułu Superbrands 2021 zadecydują połączone wyniki niezależnego badania konsumenckiego oraz wyniki głosowania członków Rady Marek.

Tytuł Superbrands 2021 otrzymają marki, które:

  • osiągną w badaniu konsumenckim „Index siły marki” powyżej 70% średniej z indeksu Top 3 marek w danej kategorii,
  • osiągną w głosowaniu Rady Marek ocenę pozytywną na poziomie 50% + 1 głos wszystkich oddanych głosów.

Jak wygląda proces certyfikacji Business Superbrands 2021 dla marek w obszarze B2B?

Proces certyfikacji odbywa się corocznie na zasadzie dwustopniowej kwalifikacji:

  • Etap I. Opracowanie listy marek wraz z kategoriami obowiązującymi w danym roku – każda marka może zostać bezpłatnie dodana do badania.
  • Etap II. Głosowanie ekspertów branżowych Konfederacji Lewiatan.

O przyznaniu tytułu Business Superbrands 2021 decydują wyniki głosowania Ekspertów Konfederacji Lewiatan. Tytuł Business Superbrands 2021 otrzymają marki, które pozytywnie przejdą weryfikację i ocenę w czterech obszarach: jakość produktów lub usług, jakość relacji B2B, innowacyjność, działania CSR.

Wyniki XV edycji projektu Superbrands oraz laureatów, którzy otrzymają tytuł Superbrands 2020 lub Business Superbrands 2020, poznamy w marcu 2021 r.

Marki, które zostaną wyróżnione tytułem, otrzymają zaproszenie do udziału projekcie Superbrands. Przywilejem wynikającym z uczestnictwa jest dostęp do licznych pól eksploatacji wyróżnienia Superbrands, a także możliwość nawiązywania relacji biznesowych w gronie przedstawicieli najsilniejszych marek w Polsce.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.

  • 2

Rusza XV edycja Projektu Superbrands Polska

 

27 października 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
27.10.2020

Już 4 i 5 listopada Forum Marketingu Zintegrowanego: „Marketing jutra przyszedł wczoraj”

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB na bieżąco reaguje na szybko zachodzące zmiany w branży i rodzące się potrzeby. Tegoroczne Forum Marketingu Zintegrowanego zyskało więc dodatkowy blok wiedzy o nazwie FMZ Clinic. Jego celem jest wsparcie branży marketingowej. Po dwóch dniach konferencyjnych uczestnicy otrzymają dostęp do serii warsztatów pomagających odnaleźć się w obecnej rzeczywistości.

26 października 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.10.2020

Dla 84% Polaków wygoda użytkowania serwisu jest równie ważna, jak jakość produktu. Raport firmy Adyen

W ciągu kilku ostatnich miesięcy znacząco zmieniły się preferencje zakupowe Polaków. Wiele nowych przyzwyczajeń zostanie z nami na stałe. Według danych firmy Adyen na tle całej Europy Polska osiągnęła największy odsetek konsumentów (39 proc.), którzy zwiększyli aktywność zakupową w Sieci w porównaniu z okresem sprzed pandemii. Co więcej, Polacy odnotowali najwyższy wskaźnik pod względem lojalności wobec marek, na których zamierzają polegać w przyszłości (82 proc.). Prześcignęli tym samym wszystkie inne analizowane globalnie rynki.