„Kreda wstydu” – poznaniacy oznaczają niedopałki na ulicach
  • 1
  • 3
26.10.2020

„Kreda wstydu” – poznaniacy oznaczają niedopałki na ulicach

W Poznaniu ruszyła akcja społeczna „Kreda wstydu”. Jej uczestnicy obrysowują kredą leżące na chodnikach niedopałki.

Działania zainicjował Patrick Perrigue, który pracuje dla Instytutu Chemii Bioorganicznej PAN w Poznaniu. Podczas spacerów z psem dostrzegł, jak wiele niedopałków leży na polskich ulicach. W ramach akcji Perrigue zwraca uwagę na to, że rzucone na ziemię pety nie rozkładają się i są toksyczne dla środowiska.

Zakreślanie kolorową kredą miejsc, gdzie znajdują się niedopałki, ma zwrócić uwagę społeczeństwa na problem. Ma też pomóc służbom sprzątającym szybciej zauważyć leżące śmieci.

Do akcji może przyłączyć się każdy. Wystarczy wziąć do ręki kolorową kredę i zakreślić nią kółko wokół leżącego na chodniku niedopałka. Następnie można sfotografować zakreślone miejsce, a zdjęcie z hashtagiem #chalkofshame zamieścić w mediach społecznościowych.

  • 3

Trwa akcja „Kreda wstydu”

26 października 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.10.2020

Dla 84% Polaków wygoda użytkowania serwisu jest równie ważna, jak jakość produktu. Raport firmy Adyen

W ciągu kilku ostatnich miesięcy znacząco zmieniły się preferencje zakupowe Polaków. Wiele nowych przyzwyczajeń zostanie z nami na stałe. Według danych firmy Adyen na tle całej Europy Polska osiągnęła największy odsetek konsumentów (39 proc.), którzy zwiększyli aktywność zakupową w Sieci w porównaniu z okresem sprzed pandemii. Co więcej, Polacy odnotowali najwyższy wskaźnik pod względem lojalności wobec marek, na których zamierzają polegać w przyszłości (82 proc.). Prześcignęli tym samym wszystkie inne analizowane globalnie rynki.