Rusza akcja „Dajemy słowo: siostrzeństwo” Answear.Lab
  • 0
  • 10
26.02.2024

Rusza akcja „Dajemy słowo: siostrzeństwo” Answear.Lab

Answear.Lab, odzieżowa marka własna internetowego sklepu multibrandowego Answear.com, organizuje akcję „Dajemy słowo: siostrzeństwo”. Zaprosiła do niej czołowe media i twórców. Celem jest wpisanie słowa siostrzeństwo do słowników współczesnej polszczyzny.

Marka Answear.Lab widzi rosnące znaczenie idei siostrzeństwa rozumianej jako silne poczucie więzi i wsparcia między kobietami, niezależnie od ich poglądów czy pokrewieństwa. Przed rokiem marka rozpoczęła działania popularyzujące ideę siostrzeństwa. Odkryła wtedy brak tego terminu we współczesnych słownikach języka polskiego.

– Było to dla nas sporym zaskoczeniem, bo wydawało się, że to pojęcie jest ostatnio bardzo popularne. W słownikach polszczyzny znajdziemy „braterstwo”, które odnosi się także do kobiet. Jednak naszym zdaniem w dzisiejszych czasach, kiedy kobiety wciąż zabiegają o należne im miejsce – w historii, w kulturze, życiu zawodowym i publicznym – nie jest to już wystarczające. Uznałyśmy, że warto upomnieć się o siostrzeństwo – wyjaśnia Agnieszka Pruchnik, brand dyrektor Answear.Lab. Wskazuje też, że „sisterhood”, czyli angielski odpowiednik siostrzeństwa, funkcjonuje także w Cambridge Dictionary czy Oxford English Dictionary.

Z informacji, jakie marka uzyskała od Rady Języka Polskiego wynika, że w języku polskim nadal nie jest to „wyraz dość powszechnie używany”. Rada też doprecyzowała:

„Ponieważ jednak frekwencja tekstowa wyrazu siostrzeństwo stale rośnie, a także można obserwować początki jego upowszechnienia się poza wskazaną odmianą języka, realne jest, że w niedalekiej przyszłości zostanie on przez leksykografów dostrzeżony i zarejestrowany w słownikach”.

Answear.Lab namówiła do propagowania siostrzeństwa polskie media

Wśród nich m.in. Gazetę.pl. Onet i naTemat.pl. Również znanych twórców, którzy na potrzeby kampanii już napisali bądź w kolejnych tygodniach napiszą teksty o wartościach siostrzeństwa. W tym gronie są m.in.:

  • Joanna Kuciel-Frydryszak (autorka bestsellera „Chłopki”),
  • Sylwia Chutnik (znana kulturoznawczyni i pisarka),
  • Karolina Sulej (autorka książki „Ciałaczki. Kobiety, które wcielają feminizm”),
  • Elżbieta Cherezińska (pisarka, autorka książek, m.in. „Królowa”, „Harda”),
  • Inga Iwasiów (prozaiczka, profesorka nauk humanistycznych),
  • Krystyna Romanowska (dziennikarka, pisarka, współautorka bestsellerowego cyklu rozmów z prof. Zbigniewem Lwem-Starowiczem),
  • Katarzyna Szumlewicz (filozofka i doktor pedagogiki, autorka książek o emancypacji i obrończyni praw kobiet).

Pierwsze felietony, eseje, wywiady czy opowiadania można już czytać w mediach i na blogu marki. Do akcji „Dajemy słowo: siostrzeństwo” można się dołączyć, publikując treści zawierające ten wyraz na blogu, Facebooku czy Instagramie.

Marka zleciła firmie PSMM analizę weryfikującą popularność słowa. Wynika z niej, że w publikacjach w mediach tradycyjnych i społecznościowych w ubiegłym roku pojawiło się ono 6204 razy.

Answear.Lab zamierza także systematycznie dawać pretekst do mówienia i pisania o siostrzeństwie. Wśród swoich konsumentek realizuje internetowy sondaż dotyczący siostrzeństwa. Wkrótce przedstawi też nową limitowaną kolekcję, której bohaterkami są siostry oraz planuje kolejne wydarzenia.

  • 10
Siostrzeństwo w kampanii Answear.Lab

Siostrzeństwo w kampanii Answear.Lab

Siostrzeństwo w kampanii Answear.Lab
Siostrzeństwo w kampanii Answear.Lab
Siostrzeństwo w kampanii Answear.Lab
Siostrzeństwo w kampanii Answear.Lab
Siostrzeństwo w kampanii Answear.Lab
Siostrzeństwo w kampanii Answear.Lab
Siostrzeństwo w kampanii Answear.Lab
Siostrzeństwo w kampanii Answear.Lab
Siostrzeństwo w kampanii Answear.Lab

25 lutego 2024

23 lutego 2024