Połowa Polaków chce powrotu niedziel handlowych. Badanie na zlecenie CBRE
  • 0
  • 1
19.08.2020

Połowa Polaków chce powrotu niedziel handlowych. Badanie na zlecenie CBRE

W marcu 2018 r. nastała zakupowa rewolucja. Polacy po raz pierwszy nie poszli na zakupy w niedzielę w związku z zakazem handlu. Dwa lata później, również w marcu nastąpił kolejny zwrot, tym razem wywołany epidemią koronawirusa. Wymusił on zmianę nawyków zakupowych. Otwarte były tylko sklepy spożywcze, drogerie i apteki, które zwłaszcza na początku przeżywały oblężenie. To właśnie wtedy Polacy przypomnieli sobie wady zamknięcia sklepów w niedzielę. Obecnie 51% osób chciałoby, aby sklepy były otwarte każdego dnia. Przeciwnego zdania jest co trzeci respondent – wynika z badania zleconego przez CBRE, firmę doradztwa na rynku nieruchomości komercyjnych.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

50703 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

19 sierpnia 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
19.08.2020

Polacy zwlekają z kompletowaniem szkolnej wyprawki do września. Indeks niepokoju konsumentów Deloitte bliski temu z końca maja

Do rozpoczęcia roku szkolnego zostały zaledwie dwa tygodnie, a sklepy są już wypełnione asortymentem dla uczniów. Mimo to z najnowszej edycji badania „Global State of the Consumer Tracker” Deloitte wynika, że Polacy postanowili wstrzymać się do września z kompletowaniem wyprawki szkolnej. Jak zauważają autorzy badania, może to wynikać ze wzrostu poziomu lęku związanego z rozwojem pandemii. Ten jest najwyższy od maja. Sprawił m.in., że 41% z nas znów planuje kupowanie na zapas. To najwyższy wynik w Europie.