Olbrzymia reklama Black Energy Drink i Porsche zawisła w Krakowie wbrew uchwale krajobrazowej
  • 0
  • 3
31.07.2020

Olbrzymia reklama Black Energy Drink i Porsche zawisła w Krakowie wbrew uchwale krajobrazowej

Marka Black Energy Drink rozpoczęła loterię, w której wygrać można samochody marki Porsche. Zdecydowała się promować akcję olbrzymią reklamą na budynku przy krakowskich bulwarach wiślanych. Tymczasem w stolicy Małopolski od 1 lipca obowiązuje uchwała krajobrazowa, która zabrania tak dużych kreacji.

Reklama zawisła na budowanym biurowcu przy ul. Marii Konopnickiej. Widoczna jest od strony Wisły. Można na niej zobaczyć logo marki, Mike’a Tysona oraz dwa samochody Porsche. Kreacja pojawiła się na dwa dni przed wejściem w życie krakowskiej uchwały krajobrazowej.

O sprawie jako jedno z pierwszych poinformowało na Facebooku stowarzyszenie Ładny Kraków. Jak wskazuje, reklama poza tym, że jest niezgodna z miejscowymi przepisami, może powodować zagrożenie dla przechodniów. Pierwsza próba jej zawieszenia nie powiodła się, bowiem olbrzymia płachta została zerwana przez wiatr. Interweniowała wówczas straż pożarna.

Niebawem przekonamy się, jak nasi urzędnicy przygotowani są do egzekwowania uchwały krajobrazowej.BLACK ENERGY DRINK…

Opublikowany przez ŁADny Kraków Wtorek, 28 lipca 2020

Urząd Miasta Krakowa został powiadomiony o sprawie przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Z kolei Porsche odcina się od reklamy. W komentarzu pod postem na profilu Ładny Kraków marka zamieściła komentarz:

Porsche Polska jako podmiot koncernu Volkswagen Group Polska oświadcza, że nie ma żadnego związku z prowadzoną obecnie „Złotą loterią” marki Black Energy i kampanią marketingową przedsiębiorstwa FoodCare.

Volkswagen Group Polska nie jest stroną w kampanii reklamowej prowadzonej przez FoodCare – to znaczy, że nie wspiera promocji budżetem, nagrodami oraz materiałami kreatywnymi.

Porsche Polska było jedynie świadome zakupu dwóch samochodów u jednego z dealerów Porsche w Polsce oraz planowanych przez FoodCare działań promocyjnych z wykorzystaniem tych pojazdów.

Porsche Polska w żaden sposób nie uczestniczyło w procesie tworzenia, dostarczenia treści oraz nadzoru nad przygotowaniem materiałów kreatywnych, a także wyboru formatów reklamowych i ich lokalizacji.

Ubolewamy nad faktem, że marka Porsche została wykorzystana w kampanii reklamowej budzącej negatywne emocje wśród mieszkańców miasta Krakowa.

  • 3
Black Energy Drink

Marka Black Energy Drink wywiesiła w Krakowie gigantyczną reklamę

31 lipca 2020