Patriotyzm konsumencki coraz silniejszy. W przyszłości obejmie nowe kategorie produktowe
  • 0
  • 4
24.04.2017

Patriotyzm konsumencki coraz silniejszy. W przyszłości obejmie nowe kategorie produktowe

Moda na patriotyzm konsumencki przybiera na sile. Częściej niż rok temu deklarujemy kupowanie naszych, polskich produktów, ale kto jest „nasz” i co jest „nasze” – nie zawsze wiemy. W niektórych kategoriach znak „polski produkt” może wręcz zaszkodzić.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

54857 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Ar

7 lat temu

Patriotyczne zakupy

Polskie produkty spożywcze są wybierane zapewne ze względu na mniejszą ilość konserwantów i dodatkowej chemii (niepotrzebny długi transport, bardziej tradycyjne metody produkcji - a przynajmniej takie panuje przeświadczenie). Nie sądzę, aby było to działanie stricte patriotyczne, a bardziej pragmatyczne.
A opisany brak świadomości o kraju pochodzenia produktów przejawiany przez "patriotycznych klientów" jest dobijający.

SM

7 lat temu

Nie jest to proste

Do niemieckiego patriotyzmu nam bardzo daleko. Sam będąc kupującym, staram się patrzeć patriotycznie (daje pracę rodakowi), choć nie jest to proste. Nie bez powodu śmieję się, że najbardziej popularne 3 słowa po angielsku to "made in china". Więc czy lepiej kupić Polką markę, która wyprodukowała zagranicą, czy niemiecką markę, która wyprodukowała w Polsce? Pytanie retoryczne.

21 kwietnia 2017