„Psychografia konsumentów” Pawła Wójcika już w księgarniach
  • 0
  • 0
21.04.2017

„Psychografia konsumentów” Pawła Wójcika już w księgarniach

19 kwietnia na rynku ukazała się książka Pawła Wójcika „Psychografia konsumentów”, wydana przez Wydawnictwo Słowa i Myśli. Prezentuje szczegółową wiedzę z zakresu psychografii konsumenta. Zawiera też wiele praktycznych przykładów.

Umysł – system podejmujący decyzje zakupowe

Umysł konsumenta to miejsce, do którego każda marka chciałaby zdobyć klucz – dający dostęp do panelu zarządzającego jego emocjami i wyborami. Mając świadomość, że taki klucz nie istnieje, marki mają za zadanie poznać potrzeby i motywacje, którymi kierują się konsumenci.

Paweł Wójcik rozkłada na czynniki pierwsze wiedzę z zakresu psychografii konsumenta. Wykorzystane w książce przykłady pozwalają łatwiej zrozumieć zawiłość psychiki i przyczyn, które wywołują określone zachowania.

Nie wszystkich swoich potrzeb konsument jest świadomy. Książka pozwala poznać czynniki i techniki, poprzez które można wpływać na zachowania konsumenta, wynikające z jego uświadomionych i nieuświadomionych potrzeb. Dzięki tej wiedzy marki mogą wzmocnić swoje przekazy komunikacyjne, aby osiągnąć zamierzone cele marketingowe.

O autorze:

Paweł Wójcik – doktor psychologii. Od ponad 25 lat zajmuje się psychologią konsumenta i badaniami rynku. Realizował projekty z zakresu badań i analizy zachowań konsumentów m.in. dla takich firm, jak Coca-Cola, Unilever, GSK, Lotte-Wedel, Mars, Kamis czy Jutrzenka. Obecnie managing partner w agencji Futura Media. Specjalizuje się w analizach psychograficznych konsumentów, badaniach wizerunku marek oraz badaniach segmentacyjnych. Wykłada również na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Opinie i rekomendacje:

To ciekawy poznawczo i bardzo praktyczny poradnik, pokazujący wykorzystanie m.in. psychoanalizy i psychologii osobowości w rozpoznawaniu prawdziwych motywów i powodów różnych zachowań zakupowych konsumentów. Ten kierunek myślenia jest niezwykle trafny, gdyż prawdziwe powody zachowań zakupowych klientów leżą w takich obszarach, jak ich potrzeby i motywacje, postawy, wartości, osobowość czy samoocena.
dr hab. Mariusz Trojanowski, Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingu

Rozumienie i przewidywanie zachowań konsumentów wymaga interdyscyplinarnego podejścia oraz umiejętności łączenia wiedzy teoretycznej z zakresu psychologii, socjologii, ekonomii i marketingu z wiedzą praktyczną. Książka ta jest cennym źródłem wiedzy zarówno dla praktyków podejmujących strategiczne decyzje marketingowe, jak i dla badaczy gromadzących informacje mające stanowić podstawę tych decyzji. Przydatną wiedzę znajdą w niej menedżerowie odpowiedzialni za opracowanie konceptów produktów, strategii komunikacyjnej czy decydujący o wyborze metod badawczych.
dr hab. Grażyna Wąsowicz, Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii

Książka Pawła Wójcika jest doskonałym przykładem łączenia różnych obszarów psychologii, solidnej teorii z praktyką stosowania, a przede wszystkim problemowego podejścia w zarządzaniu i marketingu. Mimo znajdujących się już na rynku polskim publikacji „Psychografia konsumentów” wypełnia wciąż istniejącą lukę dotyczącą umiejętności wykorzystania wiedzy z zakresu psychologii w działaniach rynkowych organizacji. Publikacja ta będzie ciekawą lekturą dla menedżerów mierzących się z trudnymi dylematami i decyzjami związanymi z segmentacją klientów, odkrywaniem insightów, brandingiem, komunikacją rynkową, budowaniem wartości itp.
dr hab. Robert Kozielski, Chartered Marketer, CIM, Questus

Książka jest dostępna na stronie wydawnictwa www.slowaimysli.pl oraz w księgarniach w całej Polsce.

Psychografia konsumentów
Paweł Wójcik
Format: B5
Liczba stron: 240
ISBN: 978-83-63566-85-2

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym książki.

***
Konkurs zakończony!
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział. Nagrodzeni:

  • Patrycja Kurzawa
  • Łukasz Bielewicz
  • Anita Żurek

Zwycięzcom gratulujemy!

Konkurs!
Do rozdania mamy 3 egzemplarze książki „Psychografia konsumentów”.

Zadanie konkursowe:

W dobie dominacji analizy zachowań konsumentów – szczególnie w e-commerce, warto poświęcić chwilę na refleksję: Czy znajomość tych zachowań wystarcza? To banalne pytanie, ale w praktyce na co dzień kierujemy się oceną przydatności zachowań konsumentów do naszych celów marketingowych czy sprzedażowych, a nie szukaniem ich przyczyn.
Prosimy o kilka zdań refleksji nad tym zagadnieniem – będzie to dobry wstęp dla wszystkich, którzy chcieliby zapoznać się z książką Pawła Wójcika „Psychografia konsumentów”.

Odpowiedzi prosimy wysyłać na adres e-mail konkurs@marketing-news.pl do piątku 28 kwietnia 2017 r. do godz. 17:00. Trzy najciekawsze wypowiedzi nagrodzimy.

Pobierz regulamin konkursu w wersji PDF

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym książki.

21 kwietnia 2017

Reklama

20 kwietnia 2017

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
20.04.2017

Kiedy korzystamy z polecenia przy wyborze produktu? Raport „Lojalni 2017”

Ponad cztery piąte (82%) polskich konsumentów korzystających z Internetu poleca znajomym produkt lub usługę. Niemal dwie trzecie badanych (57%) poleca innym zakup konkretnego produktu lub usługi co najmniej raz w miesiącu, w tym 14% robi to raz w tygodniu lub częściej. Takie wyniki przyniosło ogólnopolskie badanie „Lojalni 2017 – raport o konsumentach” przeprowadzone na panelu Ariadna.

Reklama