Dove „hakuje” serwis stockowy, by zmienić sposób postrzegania kobiet przez branżę reklamową (wideo)
  • 1
  • 0
21.04.2017

Dove „hakuje” serwis stockowy, by zmienić sposób postrzegania kobiet przez branżę reklamową (wideo)

Kobiety w reklamach najczęściej ukazywane są w stereotypowy sposób – jako seksbomby albo gospodynie domowe. Według raportu Dove z 2016 r. 68% respondentek nie identyfikuje się z takim obrazem. Marka postanowiła więc… „zhakować” zdjęcia modelek.

Dove od 2004 r. prowadzi kampanię „Real Beauty” w duchu movement marketingu. Dotychczas jednak zwracała się bezpośrednio do konsumentek, przekonując je, że są piękniejsze, niż myślą. Akcja „Image_Hack” ma natomiast zmieniać sposób, w jaki reklamodawcy postrzegają kobiety.

Marka wraz z duńskim oddziałem agencji Mindshare wykorzystała w tym celu serwis stockowy Shutterstock. Nawiązano współpracę z profesjonalnymi fotografami, którzy sportretowali silne, niezależne kobiety w niestereotypowy sposób.

Fotografie następnie wgrano na stronę i oznaczono tak, by trafił na nie każdy, kto będzie poszukiwał zdjęć pięknych kobiet.

W ramach akcji zachęcano też inne agencje i reklamodawców do używania tych zdjęć w przygotowywanych kampaniach. W Międzynarodowy Dzień Kobiet w Danii pojawiła się seria kreacji outdoorowych, które nakłaniały do korzystania z nowych obrazów i przyłączenia się do zmian. Powstała również strona www.imagehack.org przybliżająca założenia projektu.

***
Czytaj również:

  • 8

21 kwietnia 2017

20 kwietnia 2017

Reklama
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
20.04.2017

Kiedy korzystamy z polecenia przy wyborze produktu? Raport „Lojalni 2017”

Ponad cztery piąte (82%) polskich konsumentów korzystających z Internetu poleca znajomym produkt lub usługę. Niemal dwie trzecie badanych (57%) poleca innym zakup konkretnego produktu lub usługi co najmniej raz w miesiącu, w tym 14% robi to raz w tygodniu lub częściej. Takie wyniki przyniosło ogólnopolskie badanie „Lojalni 2017 – raport o konsumentach” przeprowadzone na panelu Ariadna.

19 kwietnia 2017

Reklama