Olay w kampanii wypowiada walkę algorytmom komputerowym wypaczającym standardy piękna
  • 1
  • 1
15.09.2021

Olay w kampanii wypowiada walkę algorytmom komputerowym wypaczającym standardy piękna

Marka kosmetyków Olay rozpoczęła kampanię „Decode the Bias”, odnoszącą się do algorytmów komputerowych. Akcja ma pomóc w walce z nierealistycznymi standardami piękna i dyskryminacją ze względu na kolor skóry. Zbiega się w czasie z Narodowym Tygodniem Kodowania (14–20 września).

Działania mają podnieść świadomość na temat algorytmów komputerowych, które wzmacniają wykluczające standardy piękna. Jak twierdzą przedstawiciele marki, problem pojawia się po części dlatego, że większość amerykańskich programistów stanowią biali mężczyźni. Ich własne standardy znajdują odzwierciedlenie w ich projektach, od mediów społecznościowych po wyszukiwarki. Rezultatem jest ekskluzywny ekosystem cyfrowy, który jest dyskryminujący w stosunku do mniejszości, zwłaszcza czarnoskórych kobiet.

Marka skoncentrowała się na dywersyfikacji puli programistów w celu uzyskania bardziej inkluzywnej definicji piękna. Brand należący do Procter & Gamble nawiązał współpracę z aktywistką Joy Buolamwini, założycielką Algorithmic Justice League, aby przeprowadzić audyt własnych praktyk. Wspomógł też organizację non profit Black Girls Code, aby wysłać tysiąc czarnoskórych dziewcząt na obóz kodowania.

W ramach kampanii Olay pracuje też nad zobowiązaniami w kwestii zwiększenia różnorodności w nauce, technologii, inżynierii i matematyce (STEM). To skutkować ma położeniem kresu stronniczości algorytmów i wyszukiwarek.

Źródło: www.marketingdive.com

  • 1
Olay

Olay walczy z dyskryminującymi algorytmami komputerowymi

15 września 2021

14 września 2021