O potencjale urządzeń mobilnych podczas Mobile Trends Conference w Krakowie
  • 0
  • 0
7.08.2018

O potencjale urządzeń mobilnych podczas Mobile Trends Conference w Krakowie

Potencjał urządzeń mobilnych nie jest jeszcze wystarczająco doceniany, a one same są niedostatecznie wykorzystywane w sprzedaży internetowej. Powoli przestają być jednak jedynie instrumentami do komunikacji interpersonalnej. W coraz większym stopniu stają się narzędziami, za pośrednictwem których ich użytkownicy dokonują zakupów. Więcej będzie można dowiedzieć się o tym podczas Mobile Trends Conference.

Mobile Trends Conference for e-commerce odbędzie się 13–14 września 2018 r. w Krakowie. Jak pokazuje raport E-commerce w Polsce 2018, już ponad połowa kobiet i 46% mężczyzn w naszym kraju kupuje przez internet.

Aż 38% Polaków jest zainteresowanych obsługą klienta w modelu „tylko online”. Na tle innych krajów Europy są to bardzo obiecujące wyniki. Warto przy tym zaznaczyć, że co czwarty Polak dokonuje zakupów jedynie mobilnie! Troska o klienta w sieci staje się zatem kwestią coraz bardziej istotną.

Jak zwiększać grono odbiorców m.in. poprzez dostosowanie stron internetowych do ich potrzeb oraz tworzenie nowoczesnych rozwiązań mobilnych? Będzie można dowiedzieć się tego podczas wystąpienia Joanny Ostafin na temat projektowania aplikacji dla generacji Z.

Rodzaje nabywanych przez internet produktów zależą od różnych czynników demograficznych, m.in. wykształcenia, wieku czy płci konsumenta. Niezależnie od tych zmiennych konsumenci najczęściej sięgają po artykuły takie jak książki, odzież i bilety na wydarzenia kulturalne. Wśród zalet dokonywania transakcji w e-sklepach respondenci wymieniają prostotę i oszczędność czasu oraz pieniędzy w porównaniu z tradycyjnymi zakupami.

Co czwarty Polak zamawia produkty przez zagraniczne sklepy internetowe. Coraz więcej aktywnych użytkowników internetu deklaruje wykorzystywanie w tym celu urządzeń mobilnych. Dlaczego jest to dla nich atrakcyjna forma robienia zakupów, sprawdzania opinii czy porównywania cen? Można sprawdzić ofertę dowolnego sklepu przez 24 godziny 7 dni w tygodniu bez wychodzenia z domu czy w drodze do pracy. Klienci chcą mieć jednak pewność, że ich dane nie są w żaden sposób zagrożone.

Raport Koszyk Roku wskazuje, że 95% sklepów internetowych jest dostosowanych do urządzeń mobilnych. Aż 94% z nich ma zabezpieczenie certyfikatem SSL (HTTPS w adresie), dzięki któremu dane użytkowników są bezpieczne. W badaniach przeprowadzonych przez firmę Edisonda sprawdzono również istotne aspekty brane pod uwagę przez konsumentów w związku z podjętym przez nich procesem zakupowym w e-sklepach.

Zgodnie z wynikami jednym z istotnych powodów, dla których użytkownik zakłada konto w sklepie internetowym, jest chęć zrobienia kolejnych zakupów w przyszłości. Znaczący jest także fakt, że ograniczenie dostępnych form płatności wywołuje niezadowolenie nabywców. Podczas konferencji Maria Leńczuk ze studia Edisonda odpowie na pytanie, jak nie zniechęcić klienta e-sklepu i co powoduje jego powrót na stronę. Prelegentka odwoła się przy tym do wyników przeprowadzonego badania, szczegółowo analizując jego dane.

Ogólnie ankietowani są zadowoleni z transakcji realizowanych online. Wskazują jednak również kilka trudności i niedoskonałości, na jakie natykają się podczas zakupów internetowych. Są nimi przede wszystkim:

  • długi czas oczekiwania na zamówienie,
  • wysokie koszty dostawy,
  • niedopasowanie witryny do urządzeń mobilnych,
  • niefunkcjonalne formularze.

Jak sprostać oczekiwaniom odbiorców w tym zakresie? Opowie o tym Michał Giera ze Spicy Mobile, którego wieloletnie doświadczenie pozwoli ukazać praktyczne przykłady właściwych rozwiązań.

Kilka praktycznych wskazówek osiągnięcia sukcesu w m-commerce zdradzi też Raluca Radu – country manager z Answear.ro, która organizuje także największe wydarzenie poświęcone branży sprzedaży internetowej w swoim kraju.

Na tematy dotyczące projektowania czy UX podczas Mobile Trends Conference for e-commerce został przeznaczony cały blok wystąpień. Prelegenci opowiedzą również o strategiach kanałów mobilnych oraz najnowszych technologiach przydatnych w prowadzeniu e-sklepu.

Osoby, które używają kilku kanałów podczas zakupów, kupują częściej, a ponadto wydają więcej pieniędzy w porównaniu do klientów korzystających z jednego urządzenia. Aż 85% konsumentów rozpoczyna proces zakupowy na innym urządzeniu niż to, na którym dokonuje jego finalizacji.

Co obecnie oznacza omnichannel i dlaczego warto go wykorzystywać? Podczas konferencji będzie o tym mówił Grzegorz Rudno-Rudziński, ekspert w dziedzinie transformacji cyfrowej. Wyjaśni, jak powinna przebiegać współpraca różnych kanałów i jak mają się one uzupełniać.

W jaki sposób tworzyć lepsze witryny internetowe? Jak używać aplikacji do efektywnego pozyskiwania odbiorców? O tym z kolei opowiedzą: twórca aplikacji Pocket – Paul Swaddle oraz projektant pierwszej mobilnej wersji Google – Steven Hoober. Poruszony zostanie także temat praktycznych aspektów zakupów mobilnych. Na podstawie swoich codziennych obserwacji wypowie się o nich performance & outbound marketing manager w Grupie Domodi – Maciej Ziemczonek.

Mobile Trends Conference for e-commerce to wydarzenie poświęcone w całości branży sprzedaży internetowej w kanale mobile. Obecni będą krajowi i zagraniczni eksperci oraz praktycy branży. Specjalna edycja wydarzenia ma pomóc uczestnikom lepiej zrozumieć tematy związane z obsługą klienta w sieci oraz dopasować się do jego potrzeb i oczekiwań.

Konferencja odbędzie się 13–14 września w Best Western Premier Hotel w Krakowie. Szczegółowy program oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie ecommerce.mobiletrends.pl. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

7 sierpnia 2018

  • 2
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
7.08.2018

Więdłocha, Różczka, Pawlicki i Zakościelny w spocie kampanii „BohaterOn” dla powstańców warszawskich

Od 1 sierpnia do 2 października, w symbolicznym czasie pamięci o Powstaniu Warszawskim, każdy może napisać kilka słów do uczestników walk o stolicę i wysłać bezpłatną kartkę w ramach akcji „BohaterOn – włącz historię!”. Ruszyła trzecia edycja tej kampanii. W tym roku promuje ją spot z udziałem Magdaleny Różczki, Agnieszki Więdłochy, Antoniego Pawlickiego, Macieja Zakościelnego oraz powstańców.