Niewidoma mistrzyni olimpijska Joanna Mazur i jej przewodnik ambasadorami kampanii Stowarzyszenia „Tęcza”
  • 1
  • 4
15.03.2019

Niewidoma mistrzyni olimpijska Joanna Mazur i jej przewodnik ambasadorami kampanii Stowarzyszenia „Tęcza”

Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza” rozpoczęło kampanię „Razem sięgniemy po złoto”. Jej ambasadorami są niewidoma biegaczka, mistrzyni olimpijska Joanna Mazur i jej przewodnik Michał Stawicki.

Ambasadorka w ramach współpracy wzięła udział w ogólnopolskiej kampanii telewizyjnej, której towarzyszą działania w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. Joanna Mazur udowadnia, że brak wzroku nie jest ograniczeniem.

Jest aktywna fizycznie i zawodowo. Aby jednak móc realizować swoje marzenia, potrzebuje wsparcia drugiej osoby. Niewidoma biegaczka zwraca uwagę, że problem wady wzroku i niepełnosprawności dotyczy dużej części społeczeństwa.

W spocie „Razem sięgnijmy po medal” wystąpili też podopieczni stowarzyszenia: 3-letni Filip, 6-letnia Anastazja, 6-letni Filip oraz 7-letni Julek. Materiał nagrywany był w Ośrodku dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących ze sprzężoną niepełnosprawnością, prowadzonym przez Stowarzyszenie „Tęcza” w Warszawie.

Mistrzyni w wieku siedmiu lat zaczęła tracić wzrok. Choroba, którą u niej wykryto, nie miała nawet nazwy. W wieku 12–13 lat przestała sobie dawać radę w szkole.

Nie było przystosowanych książek, a wstydziłam się korzystać z lupy. Wiadomo, dzieci potrafią być okrutne. W moim przypadku były aż za bardzo. Dogryzali mi, dokuczali, podstawiali nogi, szydzili. Ja nie umiałam się odnaleźć w sytuacji utraty wzroku. A tu jeszcze zamiast wsparcia – codzienny koszmar, mimo że to była klasa integracyjna – mówiła Joanna Mazur w jednym z wywiadów.

Biegaczka zaczęła naukę w szkole dla niedowidzących i niewidomych w Krakowie. Zamieszkała w internacie. Skończyła technikum i studia. Zaczęła marzyć o bieganiu, ale samodzielnym. Niestety nie było to możliwe. Konieczny był przewodnik.

Joanna Mazur, tak jak i pozostałe uczestniczki biegu, podczas olimpiady biegła z przewodnikiem. Podczas zawodów jest z nim związana opaską. Opaskę ma też na oczach – biegnie w totalnej ciemności.

Jej przewodnikiem jest Michał Stawicki. To były lekkoatleta. Dba o Joannę, intuicyjnie odpowiada niemal na każdy jej ruch. Ten medal traktuje też jak swój własny, bo osiągnęli go razem i w spektakularnym stylu.

Producentkami spotu są Aleksandra Waga-Mizera i Ewelina Kiliszek, reżyserem i autorem scenariusza – Jan Świetlik. Kierownikiem planu była Joanna Milewska. Za kolor odpowiada Łukasz Skórski, a za dźwięk Anna Rok. Światło i sprzęt: Radosław Płoszajski. Muzykę do spotu skomponował Konrad Mizera.

O make up i stylizację zadbał Sławomir Oszajca. Serwis foto i dokumentację zdjęciową wykonał Filip Żołyński. Kreację graficzną kampanii przygotowała firma Olmeka Creation House.

Wszystkie osoby zaangażowane w produkcję spotu, w tym obsługa produkcyjna oraz aktorzy wzięli udział pro bono.

  • 4

15 marca 2019

14 marca 2019

  • 3
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
14.03.2019

„Wciąż jestem tym, kim byłem” – kampania Fundacji Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową

Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową rozpoczęła kampanię „Wciąż jestem tym, kim byłem”. Ma ona uświadamiać, z jakimi problemami zmagają się dzieci chore na nowotwór oraz wracające do codzienności po zakończeniu terapii onkologicznej. W akcji udział wzięło troje ambasadorów: Agata Buzek, Jerzy Stuhr i Cyber Marian. Zostali oni lektorami animowanych filmów.