Lider zespołu TSA nawołuje w kampanii społecznej: „Włącz sumienie!” (wideo)
  • 1
  • 1
24.01.2017

Lider zespołu TSA nawołuje w kampanii społecznej: „Włącz sumienie!” (wideo)

Wypadki drogowe z udziałem zwierząt są plagą na polskich drogach – przypomina Fundacja Towarzystwo Weterynaryjne. Kampania „Włącz sumienie!” ma uwrażliwić społeczeństwo na ten problem oraz uczyć właściwych zachowań przy tego typu zdarzeniach. W działania włączył się Marek Piekarczyk, lider zespołu TSA.

W Polsce liczba wypadków drogowych z udziałem zwierząt może wynosić od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tysięcy rocznie. Wciąż brak wiarygodnych danych obrazujących rzeczywistą skalę tego zjawiska.

Ofiarami zdarzeń komunikacyjnych padają nie tylko dzikie stworzenia, ale również domowe psy i koty. Część czworonogów traci życie, lecz znaczna liczba przeżywa wypadek, czekając w cierpieniu na pomoc człowieka, która nie zawsze nadchodzi. Tylko nieliczni kierowcy zgłaszają wypadek właściwym organom – zazwyczaj wtedy, gdy dochodzi do uszkodzenia samochodu bądź uszczerbku na ich własnym zdrowiu.

Fundacja Towarzystwo Weterynaryjne leczy zwierzęta po wypadkach, jednak zdarza się, że na interwencję lekarza jest już za późno.

Psy i koty trafiają do nas z wieloma obrażeniami, m.in. poważnymi urazami głowy i miednicy, krwotokami czy uszkodzeniami kręgosłupa. Staramy się pomagać w każdym przypadku, lecz czasem na tę pomoc jest już za późno. Bardzo wielu z nas stara się nie dostrzegać problemu. Jeśli przydarzy się wypadek drogowy z udziałem zwierzaka, który nie wyrządzi nam jakiejkolwiek szkody, pozostawiamy go na pastwę losu – mówi Radosław Marter, prezes FTW.

Ogólnopolską akcję „Włącz sumienie!” wspiera Marek Piekarczyk – muzyk, lider zespołu TSA. Wystąpił on w spocie telewizyjnym (TVP1, TVP2 oraz kanały regionalne) i radiowym (RdC, Polskie Radio) kampanii.

W ramach akcji przygotowano stronę www.wlaczsumienie.org. Znalazła się na niej wirtualna mapa wypadków drogowych z udziałem zwierząt. Można pomóc fundacji zbierać informacje na temat tego typu zdarzeń w Polsce, klikając w dany punkt i zaznaczając miejsce, w którym doszło do kolizji.

Ponadto na stronie kampanii można znaleźć porady dotyczące m.in. pierwszej pomocy, jakiej należy udzielić zwierzęciu, a także przydatne numery telefonów.

Do grona partnerów dołączyła również Straż Miejska w Warszawie. Przeprowadzi ona w stołecznych szkołach podstawowych pogadanki dla dzieci na temat właściwego zachowania się na drodze w stosunku do zwierząt. Działania potrwają do końca kwietnia 2017 r.

Kampanię przygotowała Fundacja Towarzystwo Weterynaryjne we współpracy z 4MatMedia i agencją Elchupacabra.

  • 1

24 stycznia 2017

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
24.01.2017

2/3 badanych Polek rozważa wyjazd z kraju w celach zarobkowych – raport IQS (infografika)

2/3 Polek zdecydowałoby się na wyjazd z kraju w celach zarobkowych – pokazuje badanie „Promedica24 Insight” przeprowadzone przez firmę IQS. Główne kierunki wyjazdów to Niemcy, Wielka Brytania i Norwegia. Do najczęściej podejmowanych zajęć należą proste prace sezonowe oraz te związane z opieką nad innymi osobami. Wciąż dużym wyzwaniem wydaje się znajomość języków obcych.

Reklama

23 stycznia 2017

Reklama