Kampania „Wykluczeni” w ramach projektu „Artysta zawodowy”
  • 3
  • 1
11.07.2022

Kampania „Wykluczeni” w ramach projektu „Artysta zawodowy”

W ramach przedsięwzięcia Ogólnopolska Konferencja Kultury ruszył projekt „Artysta zawodowy”. Jego inicjatorzy przygotowali projekt ustawy o artystach zawodowych. Akcję wspiera kampania reklamowa zatytułowana „Wykluczeni”.

Ustawa określa:

  • ustrój i organizację Polskiej Izby Artystów;
  • status i zadania organizacji reprezentatywnych;
  • zasady i sposób potwierdzania oraz aktualizacji uprawnień artysty zawodowego;
  • uprawnienia przysługujące artystom zawodowym.

W kampanii promującej treść ustawy wzięły udział trzy zawodowe artystki:

  • konserwatorka sztuki;
  • instrumentalistka specjalizująca się w grze na instrumentach tradycyjnych;
  • tancerka baletowa.

Kobiety opowiadają o tym, czego nie widzimy, kiedy obcujemy ze sztuką. Zapraszają do poznania kulis swojej pracy. Opowiadają, z jakimi problemami muszą się na co dzień zmagać, jakie wyzwania stawiane są przed nimi w kontekście wykonywanego zawodu. Również o swojej motywacji do podążania ścieżką artystyczną. To historie ukazujące też trud młodego macierzyństwa, ciągły ból wywołany kontuzjami i życie z miesiąca na miesiąc.

Wszystkie trzy bohaterki są wykształconymi artystkami. Pomimo przeciwności – niewysokich zarobków, wielu lat przygotowań do wykonywania zawodu czy wyrzeczeń w życiu prywatnym podążają drogą, którą wybrały. Bez pasji i talentu wykonywanie ich pracy nie byłoby możliwe.

Kampania ma na celu:

  • zwiększenie w społeczeństwie świadomości istnienia problemów napotykanych przez polskich artystów;
  • przypomnienie, jak różnorodne jest ich środowisko – celebryci są w nim zdecydowaną mniejszością.

Krótkie spoty podkreślają również znaczenie sztuki w codziennym życiu każdego człowieka. Sztuka jest „smakiem życia”.

Kampania „Wykluczeni” towarzyszy pracom legislacyjnym nad ustawą o artystach zawodowych. Ustawa ma ucywilizować warunki pracy artystycznej. Ma też zapewniać najsłabiej zarabiającym twórcom minimum bezpieczeństwa socjalnego w postaci dostępu do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.

  • 1
Ruszył projekt „Artysta zawodowy”

Ruszył projekt „Artysta zawodowy”

 

11 lipca 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
11.07.2022 Artykuł Partnera

Dlaczego warto być w TOP 10 Google? 3 mocne dowody na to, że czas zawalczyć o wysokie miejsca w rankingu

Google dominuje na rynku wyszukiwarek internetowych. Każdego dnia przetwarza 3,9 miliarda wyszukiwań (źródło: Website Rating). Internauci odpytują Google o bieżące wydarzenia z kraju i zagranicy, sprawdzają prognozę pogody, wyznaczają trasy dojazdu, ale też poszukują produktów i usług. Prawie połowa wszystkich wyszukiwań produktów zaczyna się w Google. Jeśli chcesz zacząć pozyskiwać klientów z internetu, musisz zawalczyć o wysokie miejsca w rankingu wyszukiwarki. Dotarcie na topowe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania umożliwi Ci skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, które dostarcza firma pozycjonerska SEMPIRE.

10 lipca 2022

9 lipca 2022