Dlaczego warto być w TOP 10 Google? 3 mocne dowody na to, że czas zawalczyć o wysokie miejsca w rankingu
  • 0
  • 1
11.07.2022 Artykuł Partnera

Dlaczego warto być w TOP 10 Google? 3 mocne dowody na to, że czas zawalczyć o wysokie miejsca w rankingu

Google dominuje na rynku wyszukiwarek internetowych. Każdego dnia przetwarza 3,9 miliarda wyszukiwań (źródło: Website Rating). Internauci odpytują Google o bieżące wydarzenia z kraju i zagranicy, sprawdzają prognozę pogody, wyznaczają trasy dojazdu, ale też poszukują produktów i usług. Prawie połowa wszystkich wyszukiwań produktów zaczyna się w Google. Jeśli chcesz zacząć pozyskiwać klientów z internetu, musisz zawalczyć o wysokie miejsca w rankingu wyszukiwarki. Dotarcie na topowe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania umożliwi Ci skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, które dostarcza firma pozycjonerska SEMPIRE.

Sprawdź, jaka jest wartość rankingu Google i dlaczego nie powinieneś wychodzić poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania.

1.     Pierwszy wynik organiczny w rankingu Google odnotowuje prawie 40% kliknięć

Współczynnik klikalności (CTR – click-through rate) dla pierwszego organicznego wyniku wyszukiwania wynosi aktualnie 38,21% (w przypadku urządzeń desktopowych) i 33,71% (w przypadku urządzeń mobilnych). To oznacza, że średnio 1/3 internautów ogranicza swoje poszukiwania wyłącznie do wyniku znajdującego się najwyżej w rankingu Google.

Istnieje silny związek pomiędzy wysoką pozycją w SERP-ach (Search Engine Results Page) a lepszym współczynnikiem klikalności. CTR spada bowiem z każdym kolejnym miejscem – drugi wynik w rankingu Google zyskuje już tylko 14,08% (dla desktopów) i 13,07% (dla urządzeń mobilnych) ruchu na dane słowo kluczowe, a trzeci – 8,31% (dla desktopów) i 8,12% (dla urządzeń mobilnych). Źródło: Advanced Web Ranking.

2.     Zaledwie 0,44% internautów przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania

Dla użytkowników eksplorujących internet to właśnie pierwsza strona wyników Google ma największe znaczenie – CTR spada zdecydowanie wraz z przejściem na drugą stronę SERP-ów – dociera tam bowiem niecały 1% użytkowników.

Istnieje zatem duże prawdopodobieństwo, że jeśli internauta nie znajdzie czegoś na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, raczej zmieni zapytanie, niż zdecyduje się zajrzeć na drugą stronę Google. Potwierdziła to analiza 1801 sesji dotyczących zachowań użytkowników i ich interakcji z wynikami wyszukiwania (źródło: Backlinko).

Będąc poza TOP 10, tracisz więc szansę na pozyskanie aż 99% wartościowego ruchu organicznego.

3.     Nawet 80% internautów ignoruje płatne wyniki wyszukiwania

Ranking organicznych wyników wyszukiwania w Google ustalany jest na podstawie specjalnych algorytmów, które oceniają witryny pod kątem ponad 200 mierzalnych czynników, a nie stawek reklamowych. To oznacza, że nie można kupić wysokich pozycji w Google, a na topowe miejsca w naturalnych wynikach wyszukiwania zasługują po prostu najlepsi.

Między innymi z tego powodu internauci darzą je znacznie większym zaufaniem – 70-80% z nich całkowicie pomija reklamy w wyszukiwarce, przechodząc od razu do wyników organicznych (źródło: Demand Sage).

– Użytkownicy coraz bardziej ufają wyszukiwarce. Natłok dezinformacji i bombardowanych zewsząd reklam sprawia przy tym, że są znacznie bardziej skłonni do klikania w wyniki, które są organicznie plasowane w Google – uważają je po prostu za wiarygodniejsze. Swoje poszukiwania kończą zwykle na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, skupiając się raczej na najwyższych pozycjach. To wszystko tylko potwierdza, jak wielkie znaczenie ma dziś widoczność w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie i jak ważna jest walka o topowe pozycje w ścisłej czołówce Google – mówi Ewelina Stachowiak-Cybulska, Menedżer Działu Wysokiej Jakości Treści w agencji SEMPIRE.

Jeżeli Twoja strona nie pojawia się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy powiązane z Twoją działalnością, równie dobrze mogłaby nie istnieć. Najwyższy czas zawalczyć o topowe pozycje w Google. Pamiętaj jednak, że pierwsza strona wyników wyszukiwania ma ograniczoną liczbę miejsc – jeżeli chcesz znaleźć się na liście TOP 10 Google, musisz dostosować swoją witrynę do szeregu wymagań, które stawia przed Tobą najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie. Możesz to osiągnąć, inwestując w skuteczną strategię SEO.

Więcej informacji o pozycjonowaniu stron znajdziesz pod adresem:

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie.html

Dlaczego warto być w TOP 10 Google

10 lipca 2022

9 lipca 2022

8 lipca 2022