- 0
- 1
Mastercard z nową odsłoną kampanii platformy GdzieZamieszkac.com
Platforma GdzieZamieszkać założona przez Mastercard w szybki sposób dostarcza informacji na temat uśrednionych kosztów życia oraz przybliżonej wysokości wynagrodzenia, jakich można się spodziewać w różnych miejscach kraju. Nowa kampania jest skierowana do Ukraińców i Polaków.
Platforma powstała z myślą o obywatelach Ukrainy, którzy szukają w Polsce schronienia przed wojną. Może być jednak także przydatna dla ludzi zainteresowanych relokacją.
Gdzie Zamieszkać rozszerzyło swoją ofertę
Było to możliwe dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka.pl. Teraz w jednym miejscu można znaleźć informacje mające decydujące znaczenie przy wyborze miejsca zamieszkania, takie jak:
- oferty mieszkaniowe i zatrudnienia,
- poglądowy koszt utrzymania w danej miejscowości.
W ramach nowej odsłony kampanii powstały materiały edukacyjne. Są skierowane do obywateli ukraińskich, ale też do Polaków pomagającym nowo przybyłym uchodźcom szukającym nowego miejsca do życia w Polsce. Na potrzeby kampanii na Facebooku i Instagramie przygotowane zostały różne formaty statyczne – posty, karuzele i stories, jak i animowane (wideo linki ad oraz stories wideo). Wykorzystano również działające na Facebooku grupy o tematyce okołopomocowej dla Ukrainy. Dopasowane do różnych grup odbiorców treści powstały w trzech językach – polskim, angielskim i ukraińskim.
– Dzięki współpracy z naszymi partnerami udało się nam zrealizować niesamowite pomysły kreatywne mające realny wpływ na jakość życia uchodźców w naszym kraju. Nowa odsłona kampanii GdzieZamieszkać pozwala na jeszcze większą liczbę oddolnych inicjatyw. Szczerze wierzę, że mogą one być impulsem do niesienia wielowymiarowej i długofalowej pomocy uchodźcom z Ukrainy – powiedział Marcin Sosiński, co-managing director & executive creative director w McCann.
Powstał zestaw narzędzi i materiałów edukacyjnych dla osób, które chcą włączyć się w promowanie swojej miejscowości
Można samodzielnie przygotować proste wideo oraz materiały graficzne z zaproszeniem do swojego miasta. Na stronie platformy oddano głos także samym uchodźcom. Podzielili się oni swoimi historiami i opowiedzieli o doświadczeniu z pierwszych miesięcy pobytu w naszym kraju. W ramach kampanii powstały trzy filmy promocyjne miast – Legnicy, Leszna i Torunia. Radni i lokalni aktywiści zapraszają uchodźców do zamieszkania w nich.
Pomysłodawcą i twórcą GdzieZamieszkac.com jest Mastercard. Zaprojektował narzędzie we współpracy z McCann. Agencja odpowiada za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, w tym za komunikację display, a także za działania w social mediach.
W projekt włączyła się Grupa Morizon-Gratka.pl, która dostarcza dostępne na platformie oferty pracy i najmu mieszkań. Za budowę i optymalizację technologiczną narzędzia oraz jego analitykę odpowiada agencja Spacecamp. Planowaniem i zakupem mediów w ramach prowadzonej kampanii komunikacyjnej narzędzia zajmuje się dom mediowy Carat.
- 1