Holding WPP notuje gorsze wyniki finansowe
  • 0
  • 1
26.02.2024

Holding WPP notuje gorsze wyniki finansowe

Wyniki finansowe holdingu reklamowego WPP pogorszyły się w ostatnim kwartale. Wytłumaczeniem jest powolny wzrost wydatków reklamowych w Stanach Zjednoczonych. Holding prowadzi restrukturyzację agencji, które wchodzą w jego skład, aby obniżyć koszty.

Przychody WPP w Stanach Zjednoczonych spadły w czwartym kwartale o 4,5 proc. Stało się tak głównie z powodu niższych wydatków reklamowych klientów z branży technologicznej, opieki zdrowotnej i handlu detalicznego. Holding odnotował mocny wzrost w Wielkiej Brytanii i Indiach, a spadki w Niemczech i Chinach.

W ubiegłym roku jego przychody wyniosły 15 mld dol., a w 2024 mają wzrosnąć zaledwie o 1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Dla porównania, konkurencyjna Publicis Groupe spodziewa się wzrostu sprzedaży organicznej w tym roku między 4 a 5 proc.

Jak podaje agencja Blooomberg, WPP prognozuje, że w tym roku luksusowe marki będą ostrożniej wydawać na reklamy. Prognoza jest neutralna w sektorze motoryzacyjnym i pozytywna w sektorze dóbr konsumpcyjnych.

WPP prowadzi restrukturyzację agencji ze swojego portfolio, by obniżyć koszty. Niedawno połączył agencje VMLY&R i Wunderman Thompson pod wspólną marką VML. W 2022 r. doszło do fuzji Cohn & Wolfe Polska oraz części Ogilvy Polska. Chce także wydawać 250 mln funtów rocznie na AI, aby zwiększyć swoją wydajność.

  • 1
Holding WPP notuje gorsze wyniki finansowe

Holding WPP notuje gorsze wyniki finansowe

26 lutego 2024

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.02.2024

„Dynamic pricing i AI w e-commerce: jeszcze innowacja czy już konieczność?” – odpowiedź poznasz na bezpłatnym webinarze Brandly360  

Automatyzacja cen, wyzwania związane z implementacją strategii dynamic pricingu w e-commerce, korelacja pomiędzy możliwościami, jakie oferuje sztuczna inteligencja w kontekście optymalizacji cyfrowej półki, historie wdrożeń oraz wyzwania związane z budowaniem przewagi konkurencyjnej poprzez dynamiczne dostosowanie cen produktów na podstawie aktualnych, jakościowych danych. Wszystkie te obszary zostaną omówione na bezpłatnym webinarze „Dynamic Pricing i AI w e-commerce: jeszcze innowacja czy już konieczność? Praktyczne tipy od Brandly360”, który odbędzie się 12 marca o godzinie 12:00.