Dziewczynki w spocie Barbie domagają się kresu zjawiska Dream Gap
  • 1
  • 0
10.10.2018

Dziewczynki w spocie Barbie domagają się kresu zjawiska Dream Gap

Już w wieku pięciu lat wiele dziewczynek zaczyna wątpić w swoje nieograniczone możliwości. Przestają wierzyć, że jako kobiety mogą być, kim chcą i robić, co chcą. To zjawisko nazywa się Dream Gap. 90-sekundowy spot poświęciła mu marka Barbie.

W nowej reklamie przygotowanej przez agencję BBDO San Francisco głos oddano kilkuletnim dziewczynkom. Mówią one o przeświadczeniu, które utrudnia im wykorzystanie ich pełnego potencjału. Jest ono związane z tym, jak dziewczynki są wychowywane i traktowane.

Bohaterki przywołują wyniki badania mówiące o tym, że dziewczynki trzy razy rzadziej niż chłopcy dostają zabawki związane z nauką. W dodatku rodzice dwukrotnie częściej poszukują w wyszukiwarce Google odpowiedzi na pytanie, czy ich syn jest utalentowany. W odniesieniu do córek pytają, czy ich pociechy dobrze wyglądają lub mają odpowiednią wagę.

Reklama wzywa mamy, ojców, braci, ale i szefów, by pomogli rozwiązać ten problem. Jak? Zmieniając sposób, w jaki traktują dziewczynki oraz tworzą produkty z myślą o nich. Spot jest częścią projektu „Możesz być, kim chcesz”.

10 października 2018

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
10.10.2018

59% firm z sektora MŚP nie jest gotowych na cyfrową transformację – pokazuje badanie firmy Ricoh

34% zarządzających europejskimi małymi i średnimi przedsiębiorstwami uważa, że ich organizacja nie przetrwa do 2020 r., jeśli nie postawi na innowacyjność. Takie wyniki przyniosło badanie zrealizowane na zlecenie firmy Ricoh. Jednocześnie wyraźne jest asekuracyjne podejście do zmian. Niemalże połowa badanych (47%) przyznała, że ich branża nie lubi dużych zmian. Według 59% innowacje powinny być wprowadzane metodą małych kroków.