Co zyskuje na znaczeniu w relacji klienta z marką? Badanie firmy Ricoh
  • 0
  • 0
5.10.2018

Co zyskuje na znaczeniu w relacji klienta z marką? Badanie firmy Ricoh

Rosnące oczekiwania klientów dotyczące jakości obsługi, cen czy możliwości personalizacji produktów to ważne trendy. Mają one i nadal będą miały duże znaczenie w kształtowaniu branży retail. To wnioski z badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh.

W projekcie badawczym zleconym przez Ricoh wzięło udział 791 przedstawicieli kadry zarządzającej z branży handlowej z 23 europejskich krajów. Co zdaniem badanych zyskuje na znaczeniu w relacji klienta z marką? Obok oczywistych kwestii, takich jak niższe ceny (74%) i wyższa jakość produktów (74%), również możliwości personalizacji produktów (74%).

62% respondentów dostrzega natomiast rosnące znaczenie jakości obsługi klienta i budowania pozytywnego doświadczenia. Badani są też świadomi faktu, że dla wielu konsumentów ten aspekt ma i zyskuje nawet większe znaczenie niż jakość oferowanego produktu.

Według badań Ricoh źle zaplanowana komunikacja wiąże się nie tylko z niepotrzebnie ponoszonymi kosztami finansowymi. Odbija się również na wizerunku i przyczynia do spadku zaufania do danej marki czy organizacji. Dla dużej części konsumentów jest bowiem jednoznaczna z nieodpowiednim wykorzystaniem ich danych.

5 października 2018

4 października 2018