- 0
- 3
Co jest zapisane w genach mieszkańca Europy Środkowo-Wschodniej? Kampania firmy biotechnologicznej DNA Era
Firma rozpoczęła działalność w Polsce w 2023 r. W kwietniu br. ruszyła kampania „Mamy to w genach!”. Na podstawie anonimowej analizy wyników 13 tys. swoich klientów DNA Era przedstawiła wspólne genetyczne predyspozycje mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej.
– Celem kampanii jest przedstawienie wspólnych cech, jakie łączą mieszkańców regionu Środkowej i Wschodniej Europy. Zazwyczaj myślimy o wydarzeniach historycznych, które kształtują poszczególne narody. Jednak to, o czym zapominamy, to geny. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie predyspozycje są charakterystyczne dla osób pochodzących z tej części świata. Okazało się, że aż 75 proc. z nas ma w DNA mutację, która może prowadzić do powstawania włókien kolagenowych o obniżonej jakości i zwiększać ryzyko urazów. Jednocześnie 12 proc. osób ma mutację, która znacząco zwiększa ryzyko rozwoju choroby Alzheimera – informuje Karolina Dąbrowska, general manager DNA Era.
Analizy obejmują zakres zdrowia onkologicznego, neurologicznego oraz mentalnego. Także predyspozycje sportowe i dotyczące odżywiania, w tym:
- nietolerancji pokarmowych,
- alergii,
- przyswajalności składników odżywczych,
- metabolizmu leków.
Kampania obejmuje głównie kanały społecznościowe marki. Publikowane są w nich grafiki i klipy przedstawiające dane na temat genomu mieszkańców tego regionu Europy. Płatne działania digital prowadzi agencja Digital Boom, a PR – agencja Profeina.
Profeina od marca 2024 r. odpowiada za działania PR marki. Obejmuje to media relations, pozycjonowanie marki, produktów oraz ekspertów firmy w mediach, doradztwo marketingowe, biuro prasowe, a także działania z obszaru influencer marketingu. Z ramienia agencji działania realizują Maria Wagner, senior PR consultant oraz Angelika Zarzycka, PR consultant.
- 3