- 0
- 6
„Bo woda była za słona” – celebryci w roli rzek w kampanii Godzina dla Ziemi WWF
Fundacja WWF Polska rozpoczyna kampanię dla akcji Godzina dla Ziemi WWF. Swojego wizerunku udzielili: Majka Jeżowska, Iga „Ofelia” Krefft, Ula Dębska, Michał „Rozkoszny” Korkosz i Michał Piróg.
W tym roku fundacja kładzie nacisk na problemy, z którymi borykają się polskie rzeki. Pięć znanych osób wciela się w role płaczących rzek i zachęca do podpisania petycji.
Hasło kampanii „Bo woda była za słona” nieprzypadkowo nawiązuje do antyprzemocowej kampanii „Bo zupa była za słona”. Fundacja celowo personifikuje rzeki poprzez postaci ambasadorów. Każdy z nich zwraca uwagę na inny problem przemocy, jaka spotyka rzeki z ręki człowieka.
Jedną z bohaterek kampanii jest Odra Algami Umęczona (w tej roli Majka Jeżowska), która stała się ofiarą przemocy, bo woda była za słona. W rolach pozostałych rzek:
- Iga „Ofelia” Krefft jako Kłodnica Za Życia Uwięziona,
- Ula Dębska jako Wisła Lamentująca,
- Michał „Rozkoszny” Korkosz – Prądnik Systemem Udręczony,
- Michał Piróg jako Bug Cierpiący.
Godzina dla Ziemi to akcja, w której w przedostatnią sobotę marca (23.03) o godzinie 20:30 gasi się światło dla planety. Ten symboliczny gest od osiemnastu lat łączy ludzi na całym globie.
W tym roku Fundacja skupia się na rzekach
Aż 98,9% z nich w naszym kraju jest w złym stanie, bo są niewłaściwie zarządzane. Teraz o rzekach decyduje Ministerstwo Infrastruktury, które nie zajmuje się ochroną środowiska, lecz realizacją inwestycji. Zdaniem Fundacji rzeki powinny znaleźć się w gestii Ministerstwa Klimatu i Środowiska jako strategiczny zasób państwa, któremu należy się ochrona.
WWF Polska apeluje do rządu o przeprowadzenie reformy zarządzania wodami. Zachęca wszystkich do podpisania się pod apelem na stronie www.godzinadlaziemi.pl.
Fundacja WWF Polska odpowiada w tej kampanii za strategię komunikacji, strategię mediową i koncept kreatywny. Zdjęcia bohaterom zrobiła fotografka Małgorzata Popinigis, MUA Anna Kobalczyk, a produkcją sesji zajął się dom produkcyjny Joho. Agencja FCB&TheMilkman w zespole z graficzką fundacji włączyła się w prace nad key visualem kampanii. Za współpracę z bohaterami i bohaterkami kampanii odpowiada Lettly – agencja strategiczna influencer marketingu. Działania potrwają od 11 marca do początku kwietnia.
- 6