„Bo woda była za słona” – celebryci w roli rzek w kampanii Godzina dla Ziemi WWF
  • 0
  • 6
12.03.2024

„Bo woda była za słona” – celebryci w roli rzek w kampanii Godzina dla Ziemi WWF

Fundacja WWF Polska rozpoczyna kampanię dla akcji Godzina dla Ziemi WWF. Swojego wizerunku udzielili: Majka Jeżowska, Iga „Ofelia” Krefft, Ula Dębska, Michał „Rozkoszny” Korkosz i Michał Piróg.

W tym roku fundacja kładzie nacisk na problemy, z którymi borykają się polskie rzeki. Pięć znanych osób wciela się w role płaczących rzek i zachęca do podpisania petycji.

Hasło kampanii „Bo woda była za słona” nieprzypadkowo nawiązuje do antyprzemocowej kampanii „Bo zupa była za słona”. Fundacja celowo personifikuje rzeki poprzez postaci ambasadorów. Każdy z nich zwraca uwagę na inny problem przemocy, jaka spotyka rzeki z ręki człowieka.

Jedną z bohaterek kampanii jest Odra Algami Umęczona (w tej roli Majka Jeżowska), która stała się ofiarą przemocy, bo woda była za słona. W rolach pozostałych rzek:

  • Iga „Ofelia” Krefft jako Kłodnica Za Życia Uwięziona,
  • Ula Dębska jako Wisła Lamentująca,
  • Michał „Rozkoszny” Korkosz – Prądnik Systemem Udręczony,
  • Michał Piróg jako Bug Cierpiący.

Godzina dla Ziemi to akcja, w której w przedostatnią sobotę marca (23.03) o godzinie 20:30 gasi się światło dla planety. Ten symboliczny gest od osiemnastu lat łączy ludzi na całym globie.

W tym roku Fundacja skupia się na rzekach

Aż 98,9% z nich w naszym kraju jest w złym stanie, bo są niewłaściwie zarządzane. Teraz o rzekach decyduje Ministerstwo Infrastruktury, które nie zajmuje się ochroną środowiska, lecz realizacją inwestycji. Zdaniem Fundacji rzeki powinny znaleźć się w gestii Ministerstwa Klimatu i Środowiska jako strategiczny zasób państwa, któremu należy się ochrona.

WWF Polska apeluje do rządu o przeprowadzenie reformy zarządzania wodami. Zachęca wszystkich do podpisania się pod apelem na stronie www.godzinadlaziemi.pl.

Fundacja WWF Polska odpowiada w tej kampanii za strategię komunikacji, strategię mediową i koncept kreatywny. Zdjęcia bohaterom zrobiła fotografka Małgorzata Popinigis, MUA Anna Kobalczyk, a produkcją sesji zajął się dom produkcyjny Joho. Agencja FCB&TheMilkman w zespole z graficzką fundacji włączyła się w prace nad key visualem kampanii. Za współpracę z bohaterami i bohaterkami kampanii odpowiada Lettly – agencja strategiczna influencer marketingu. Działania potrwają od 11 marca do początku kwietnia.

  • 6
Kampania Godzina dla Ziemi WWF

Kampania Godzina dla Ziemi WWF

Kampania Godzina dla Ziemi WWF
Kampania Godzina dla Ziemi WWF
Kampania Godzina dla Ziemi WWF
Kampania Godzina dla Ziemi WWF
Kampania Godzina dla Ziemi WWF

12 marca 2024