- 0
- 2
„Ready to play?” – Decathlon z nową tożsamością i strategią
Decathlon prezentuje nową tożsamość oraz nowe logo. Marka ma nowy cel: „Move People Through the Wonders of Sport”. Nowa strategia ma zapewnić każdemu innowacyjny i zrównoważony sport.
Decathlon przyjmuje globalną strategię, która obejmuje poprawę doświadczeń klientów, silne zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ogólną modernizację firmy.
– Dzisiejszy dzień to wyjątkowy moment zarówno w historii, jak i dla przyszłości Decathlonu. Teraz bardziej niż kiedykolwiek świat potrzebuje sportu. Ma on jednoczącą moc i może poprawić zarówno zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. W Decathlonie chcemy mieć większy pozytywny wpływ na ludzi, społeczeństwo i planetę, poruszając ludzi poprzez wspaniałość sportu. Jestem dumna z tego, że wraz z członkami naszego zespołu pracujemy nad nowym planem – naszym światłem przewodnim i ambicją.
To niesamowite widzieć, jak nasza zróżnicowana społeczność spotyka się, aby świętować to, co czyni nas wyjątkowymi: umożliwienie każdemu uprawiania sportu na własnych warunkach. Jestem przekonana, że nasza ambitna strategia, ewoluująca nasz sposób prowadzenia działalności, zapewni nam wiodącą pozycję w branży jako wyjątkowej i godnej zaufania marce sportowej – mówi Barbara Martin Coppola, global chief executive officer w firmie Decathlon.
Nowa tożsamość marki Decathlon ma odzwierciedlać ambicje marki, odwołując się jednak również do przeszłości
Przyjmuje nową ikonę marki – „orbitę” wyrażającą ruch, ambicję osiągania nowych szczytów i obiegowość. Ma to odnosić się do zrównoważonego modelu biznesowego.
Decathlon upraszcza portfolio swoich dziewięciu marek:
- Quechua (turystyka),
- Tribord (woda i wiatr),
- Rockrider (kolarstwo outdoorowe),
- Domyos (fitness),
- Kuikma (rakiety),
- Kipsta (sporty drużynowe),
- Caperlan (dzika przyroda),
- Btwin (mobilność),
- Inesis (sporty precyzyjne),
a także czterech marek eksperckich:
- Van Rysel,
- Simond,
- Kiprun,
- Solognac.
W nadchodzących miesiącach odnowionych zostanie ponad 1700 sklepów sieci na całym świecie.
Decathlon deklaruje również wydłużenie żywotności produktów. Ma też umożliwić klientom ponowne wykorzystanie, naprawę i recykling swoich produktów. Zobowiązał się do osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. Marka chce stać się jedną z najbardziej inkluzywnych organizacji na świecie.
Cele w zakresie dekarbonizacji to (zakresy 1, 2 i 3):
- 20% redukcji bezwzględnej emisji CO2 w 2026 r.
- 42% redukcji bezwzględnych emisji CO2 w 2030 r. i zerowy poziom emisji netto do 2050 r.
Marka współpracuje z dostawcami w celu dekarbonizacji procesów i utorowania drogi dla nowych modeli biznesowych opartych na obiegu zamkniętym i wydłużonym cyklu życia produktu.
Cyfrowy łańcuch dostaw Decathlonu został przeprojektowany za pomocą narzędzi i algorytmów sztucznej inteligencji. Celem jest umożliwienie dokładnego prognozowania, planowania asortymentu i parametrów zapasów. Doprowadziło to do obniżenia poziomu zapasów i ulepszeń, w tym zmniejszenia kosztów transportu, śladu węglowego i czasu dostawy.
W 2023 r. zespół wykonawczy firmy osiągnął parytet po raz pierwszy w swojej historii. Decathlon podjął też zobowiązania na 2026 r., w tym:
- mierzenie reprezentacji, integracji i przynależności,
- podejmowanie działań w tym zakresie,
- ustanawianie globalnych standardów i najlepszych w swojej klasie wyników w zakresie DEI.
- 2