„Ready to play?” – Decathlon z nową tożsamością i strategią
  • 0
  • 2
12.03.2024

„Ready to play?” – Decathlon z nową tożsamością i strategią

Decathlon prezentuje nową tożsamość oraz nowe logo. Marka ma nowy cel: „Move People Through the Wonders of Sport”. Nowa strategia ma zapewnić każdemu innowacyjny i zrównoważony sport.

Decathlon przyjmuje globalną strategię, która obejmuje poprawę doświadczeń klientów, silne zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ogólną modernizację firmy.

– Dzisiejszy dzień to wyjątkowy moment zarówno w historii, jak i dla przyszłości Decathlonu. Teraz bardziej niż kiedykolwiek świat potrzebuje sportu. Ma on jednoczącą moc i może poprawić zarówno zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. W Decathlonie chcemy mieć większy pozytywny wpływ na ludzi, społeczeństwo i planetę, poruszając ludzi poprzez wspaniałość sportu. Jestem dumna z tego, że wraz z członkami naszego zespołu pracujemy nad nowym planem – naszym światłem przewodnim i ambicją.

To niesamowite widzieć, jak nasza zróżnicowana społeczność spotyka się, aby świętować to, co czyni nas wyjątkowymi: umożliwienie każdemu uprawiania sportu na własnych warunkach. Jestem przekonana, że nasza ambitna strategia, ewoluująca nasz sposób prowadzenia działalności, zapewni nam wiodącą pozycję w branży jako wyjątkowej i godnej zaufania marce sportowej – mówi Barbara Martin Coppola, global chief executive officer w firmie Decathlon.

Nowa tożsamość marki Decathlon ma odzwierciedlać ambicje marki, odwołując się jednak również do przeszłości

Przyjmuje nową ikonę marki – „orbitę” wyrażającą ruch, ambicję osiągania nowych szczytów i obiegowość. Ma to odnosić się do zrównoważonego modelu biznesowego.

Decathlon upraszcza portfolio swoich dziewięciu marek:

  • Quechua (turystyka),
  • Tribord (woda i wiatr),
  • Rockrider (kolarstwo outdoorowe),
  • Domyos (fitness),
  • Kuikma (rakiety),
  • Kipsta (sporty drużynowe),
  • Caperlan (dzika przyroda),
  • Btwin (mobilność),
  • Inesis (sporty precyzyjne),

a także czterech marek eksperckich:

  • Van Rysel,
  • Simond,
  • Kiprun,
  • Solognac.

W nadchodzących miesiącach odnowionych zostanie ponad 1700 sklepów sieci na całym świecie.

Decathlon deklaruje również wydłużenie żywotności produktów. Ma też umożliwić klientom ponowne wykorzystanie, naprawę i recykling swoich produktów. Zobowiązał się do osiągnięcia zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. Marka chce stać się jedną z najbardziej inkluzywnych organizacji na świecie.

Cele w zakresie dekarbonizacji to (zakresy 1, 2 i 3):

  • 20% redukcji bezwzględnej emisji CO2 w 2026 r.
  • 42% redukcji bezwzględnych emisji CO2 w 2030 r. i zerowy poziom emisji netto do 2050 r.

Marka współpracuje z dostawcami w celu dekarbonizacji procesów i utorowania drogi dla nowych modeli biznesowych opartych na obiegu zamkniętym i wydłużonym cyklu życia produktu.

Cyfrowy łańcuch dostaw Decathlonu został przeprojektowany za pomocą narzędzi i algorytmów sztucznej inteligencji. Celem jest umożliwienie dokładnego prognozowania, planowania asortymentu i parametrów zapasów. Doprowadziło to do obniżenia poziomu zapasów i ulepszeń, w tym zmniejszenia kosztów transportu, śladu węglowego i czasu dostawy.

W 2023 r. zespół wykonawczy firmy osiągnął parytet po raz pierwszy w swojej historii. Decathlon podjął też zobowiązania na 2026 r., w tym:

  • mierzenie reprezentacji, integracji i przynależności,
  • podejmowanie działań w tym zakresie,
  • ustanawianie globalnych standardów i najlepszych w swojej klasie wyników w zakresie DEI.
  • 2
„Ready to play?” – nowa strategia Decathlona

„Ready to play?” – nowa strategia Decathlonu

„Ready to play?” – nowa strategia Decathlona

12 marca 2024