Blogerce grozi kara za unboxing przesyłki z apteki
  • 0
  • 0
23.10.2018

Blogerce grozi kara za unboxing przesyłki z apteki

W kanale YouTube jednej z blogerek pojawiło się wideo, w którym rozpakowała ona paczkę z apteki i zrecenzowała zawarte w niej produkty. Teraz grozi jej kara w wysokości 50 tys. zł.

Sprawę na portalu Prawo.pl opisał adwokat Maciej Konarowski. Zgodnie z art. 94a ust. 1 Prawa farmaceutycznego „zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. Nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego”.

Blogerka przygotowała typowy unboxing, czyli popularny w social media film prezentujący rozpakowywanie przesyłki. Recenzja, choć nie powstała we współpracy z apteką, wzbudziła zastrzeżenia Głównego Inspektora Farmaceutycznego. Wszczął on postępowanie przeciwko spółce prowadzącej aptekę. Blogerce może natomiast grozić kara w wysokości nawet 50 tys. zł.

https://popkulturalny.pl

3 tygodnie temu

Poważnie? Dziewczyna nie wzięła za to pieniędzy, nie przesadzajmy z tą reklamą, zwłaszcza że w telewizji i radiu 80% reklam to cholerne placebo dla narodu lekomanów i nikt nic z tym nie robi.

Ania

3 tygodnie temu

A co konkretnie znajdowało sie w paczce? Bo jesli suplementy diety i ogólnie pojęte produkty nielecznicze, to chyba nie powinno byc problemu.

xxx

3 tygodnie temu

Przecież blogerka nie wzięła za to pieniędzy, więc to nie reklama dla apteki, a prędzej coś w rodzaju recenzji czy polecenia. Jeżeli ludzie na forach polecają sobie nawzajem jakieś apteki, to też jest reklama i muszą zapłacić 50 tyś kary?

:)

3 tygodnie temu

@xxx: Oczywiście, niech płacą! Współczesne absurdy same się wykończą w końcu...

Maciej

3 tygodnie temu

Nadgorliwość gorsza od faszyzmu.

Andersen

3 tygodnie temu

Nieznajomość prawa nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania.

Niech płacze i płaci.

23 października 2018

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 6
23.10.2018

„Ścieżki zakupowe polskich konsumentów” – badanie Ipsosu dla Google

W trakcie podejmowania decyzji zakupowej konsumenci korzystają z wielu różnych źródeł informacji na różnych urządzeniach. W ramach badań przeprowadzonych przez Ipsos na zlecenie Google pytano konsumentów z Polski, Czech, Ukrainy i Grecji o 4 kategorie produktów i usług. Polscy konsumenci mają wiele wspólnych nawyków zakupowych z regionalnymi sąsiadami. Badania zidentyfikowały jednak również typowo polskie zachowania.

22 października 2018