- 0
- 6
„Bierze Cię WK_RW?” – kampania na rzecz praw kobiet
Agencja kreatywna Lotna na zlecenie Wielkiej Koalicji za Równością i Wyborem stworzyła kampanię na rzecz praw kobiet w Polsce.
– Założeniem Wielkiej Koalicji za Równością i Wyborem było dotarcie głównie do kobiet, szczególnie z pokolenia Y i Z, bowiem dzisiejsze problemy dotyczą przede wszystkim ich. Wykorzystując tematy, którymi zajmuje się Koalicja oraz jej samą nazwę, stworzyliśmy bardzo mocny przekaz, który dokładnie trafia do tej grupy docelowej – mówi Piotr Flis, co-owner Lotnej i autor kampanii „Bierze Cię WK_RW?”.
Wielka Koalicja za Równością i Wyborem to zrzeszenie krajowych i międzynarodowych organizacji zajmujących się:
- prawami reprodukcyjnymi,
- prawami pacjentów,
- edukacją seksualną.
Skrócona nazwa brzmi WKRW i jest podobna do jednego z nieparlamentarnych słów
To wyraz złości i niezadowolenia na stan praw kobiet w Polsce, w szczególności praw reprodukcyjnych. Hasłem spajającym całą kampanię zostało pytanie: „Bierze Cię WK_RW?”.
Kampania opiera się na wyselekcjonowanych hasłach, które stały się key visualami akcji. Całość działań prowadzona jest:
- offline (plakaty, ulotki, bannery),
- online – kreacje dostępne są w digitalu, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych.
Działania trwają na Instagramie i TikToku, gdzie najłatwiej dotrzeć do zetek i milenialsów. Wykorzystano materiały dynamiczne, nawiązujące do trendów oraz do kultury memicznej. Chodzi o to, by przekaz, mimo całej swojej powagi, nie przytłaczał użytkowników i wciąż był dla nich łatwo przyswajalny.
Kampania wystartowała na początku sierpnia i potrwa do 14 października.
- 6