Bankowość mobilna na fali – badanie Spicy Mobile
  • 0
  • 2
18.05.2018

Bankowość mobilna na fali – badanie Spicy Mobile

Coraz więcej Polaków korzysta z usług bankowości mobilnej. Jak wynika z danych Spicy Mobile, w grudniu 2017 r. z aplikacji bankowych korzystało 15% użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android. Wśród najpopularniejszych aplikacji znalazły się te przygotowane przez mBank, PKO BP oraz ING BŚ.

Aplikacje były wywoływane na pierwszy ekran średnio 36 razy w miesiącu. Średni miesięczny czas na użytkownika wyniósł nieco ponad 29 minut.

W analizowanym okresie największą popularnością cieszyły się dwie aplikacje: mBank (5,93%) oraz IKO PKO Banku Polskiego (5,69%).

Pierwszą trójkę zamyka ING Mobile (2,34%). Warto przy tym zaznaczyć, że wśród dziesięciu topowych aplikacji bankowych według zasięgu niemal wszystkie z wyjątkiem jednej odnotowały wzrosty. Mowa tutaj o znaczących skokach popularności – w wielu wypadkach wynoszących kilkaset procent.

Rosną nie tylko zasięgi. Użytkownicy urządzeń mobilnych z roku na rok korzystają z aplikacji bankowych z dużo większą częstotliwością. Dla aplikacji BGŻ BNP Paribas Mobile Pl@net liczba wywołań aplikacji na pierwszy ekran wzrosła nie kilka czy kilkanaście razy, ale kilkaset.

Jedenastokrotny wzrost odnotowano z kolei w przypadku aplikacji Moje ING Mobile.

Najczęściej uruchamianą aplikacją była natomiast aplikacja mBank Pl. W grudniu 2017 r. wywołano ją na pierwszy ekran blisko 53,6 mln razy.

Dynamiczne zmiany, które dotykają sektor bankowy, są odpowiedzią na oczekiwania klientów. Zwłaszcza osób młodych, które wyrosły w świecie masowego dostępu do Internetu i które nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez smartfona. Na fali potrzeb użytkowników korzystanie z aplikacji bankowych staje się coraz wygodniejsze, a proces logowania z wykorzystaniem biometrii – błyskawiczny. W kolejnych latach należy się spodziewać dalszej migracji klientów do kanału mobile, również wśród osób starszych – podsumowuje wyniki Agata Rudecka ze Spicy Mobile.

O badaniu
Wyniki aplikacji bankowych pochodzą z badania Mobience. Jest to pasywny pomiar korzystania z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron poprzez urządzenia mobilne – telefony i tablety z systemem operacyjnym Android. Oznacza to, że jest dokonywany automatycznie przez zainstalowany na urządzeniach program monitorujący, bez konieczności wykonywania aktywnych działań ze strony osoby badanej.

Wszystkie wskaźniki dotyczą populacji osób korzystających z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dane o populacji mobinautów, czyli internautów korzystających z Internetu przez urządzenia mobilne, są dostarczane przez instytut Kantar Millward Brown.

18 maja 2018

17 maja 2018