„Rzeczy warszawskie” w kampanii na otwarcie wystawy głównej Muzeum Warszawy
  • 1
  • 6
18.05.2018

„Rzeczy warszawskie” w kampanii na otwarcie wystawy głównej Muzeum Warszawy

9 czerwca Muzeum Warszawy otworzy drugą część wystawy głównej: „Rzeczy warszawskie”. W maju ruszyła kampania zapowiadająca to wydarzenie.

Bohaterowie kampanii trzymają w rękach przedmioty z kolekcji Muzeum Warszawy. Ich wizerunki można zobaczyć w przestrzeni miejskiej, na nośnikach reklamowych w środkach komunikacji, na rowerach miejskich, ekranach multimedialnych, a także w prasie oraz Internecie.

Kluczowe było zestawienie rzeczy warszawskich, zarówno cennych, jak i tych codziennych, z wyrazistymi osobowościami. Bohaterowie trzymają rzeczy z kolekcji Muzeum Warszawy. Ich wzajemne oddziaływanie budzi emocje i nowe fantastyczne skojarzenia. To gra, której efektem są nowe konteksty, nowe znaczenia, nowe możliwe historie – mówi fotograf Jacek Kołodziejski, autor sesji zdjęciowej do kampanii.

Efektem sesji jest 6 kompozycji przedstawiających bohaterów z rzeczami warszawskimi ze zbiorów Muzeum Warszawy. Wśród nich są:

  • dziewczynka ze smokiem,
  • dziewczyna z motywem Syreny warszawskiej na talerzu,
  • chłopak z kubeczkiem,
  • elegancka starsza kobieta z popiersiem mężczyzny,
  • młody mężczyzna z biżuterią patriotyczną,
  • dziewczyna ze starym portretem.

Bohaterowie pojawią się również w spotach. Reklamy są emitowane na ekranach multimedialnych w środkach komunikacji miejskiej, na infoscreenach i wielkoformatowym ekranie na stacji Świętokrzyska, a także publikowane na łamach magazynów drukowanych. Postacie z eksponatami będzie można zobaczyć też na Facebooku i YouTube.

Działania mają skłonić odbiorców do spojrzenia na rzeczy warszawskie z innej perspektywy. Nie tylko przez pryzmat ich wartości artystycznej czy rzemieślniczej, ale też sentymentalnej i emocjonalnej.

Kampania zapowiadająca otwarcie wystawy obejmuje także 2 spoty wideo zrealizowane przez Filipa Skrońca. Jeden stworzony w konwencji making of, ukazujący kulisy sesji zdjęciowej, drugi będący opowieścią o rzeczach warszawskich. Premiera drugiego filmu odbędzie się podczas konferencji prasowej 23 maja.

Muzeum Warszawy przygotowało też serię gadżetów: dwie nowe wersje kolorystyczne bawełnianej torby. Ponadto w specjalnie zaprojektowanych pudełkach znajdą się czekoladowe słodkości. Przygotowano również teczki zawierające plansze z różnego rodzaju danymi na temat Warszawy. Zestawy będzie można zdobyć w konkursach organizowanych m.in. na Facebooku.

Finałem działań związanych z otwarciem wystawy głównej Muzeum Warszawy będzie dwudniowe wydarzenie (9 i 10 czerwca) na Rynku Starego Miasta. W sobotę wystąpi Sinfonia Varsovia. Poza tym będzie można wziąć udział w warsztatach dla dorosłych i rodzin z dziećmi. Wstęp do Muzeum Warszawy w tych dniach będzie wolny.

Plakaty stworzyła projektantka graficzna Muzeum Warszawy, Joanna Bębenek. Autorem zdjęć jest fotograf, Jacek Kołodziejski.

  • 6

18 maja 2018

17 maja 2018