- 0
- 1
Apple i IBM wstrzymują reklamy na X po antysemickim tweecie Elona Muska
Apple zawiesiło reklamy na platformie społecznościowej Elona Muska, X (dawnym Twitterze), po tym jak okazało się, że przekaz znalazł się obok treści ekstremistycznych. Podobne decyzje podjęły IBM, Disney i wytwórnia filmowa Lionsgate.
O decyzji producenta iPhone’a poinformował serwis Axios. Według dziennika „New York Times” Apple wydało na reklamę na X w ubiegłym roku 180 mln dol.
W ubiegłym tygodniu Elon Musk zamieścił wpis, w którym przyznał rację użytkownikowi piszącemu, że społeczności żydowskie wspierają „dialektyczną nienawiść wobec białych”. W odpowiedzi amerykańscy rabini wezwali Apple, Google, Amazona i Disneya do wycofania reklam z X, a Apple i Google do usunięcia go ze swoich platform.
CEO X, Linda Yaccarino napisała, że firma bardzo jasno określiła swoje wysiłki na rzecz zwalczania antysemityzmu.
X has been extremely clear about our efforts to combat antisemitism and discrimination. There's absolutely no place for it anywhere in the world. https://t.co/a3gGZrLm2p
— Linda Yaccarino (@lindayaX) November 17, 2023
- 1