Heineken i miasto Leżajsk, Toblerone i Matterhorn – co jest zasobem marki w zglobalizowanym świecie?Heineken i miasto Leżajsk, Toblerone i Matterhorn – co jest zasobem marki w zglobalizowanym świecie?Heineken i miasto Leżajsk, Toblerone i Matterhorn – co jest zasobem marki w zglobalizowanym świecie?Heineken i miasto Leżajsk, Toblerone i Matterhorn – co jest zasobem marki w zglobalizowanym świecie?
Nie wszystko w tym designie okazuje się jednakowo istotne (źr. il. Mondelez)

Heineken i miasto Leżajsk, Toblerone i Matterhorn – co jest zasobem marki w zglobalizowanym świecie?

Heineken i miasto Leżajsk, Toblerone i Matterhorn – co jest zasobem marki w zglobalizowanym świecie?
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Szczyt, który musi zniknąć z opakowania globalnej marki na skutek przepisów kraju producenta. Browar, który chce przenieść produkcję do innego miasta, ale zachować nazwę marki. W erze globalizacji takich sporów będzie coraz więcej. Trzeba brać pod uwagę percepcję konsumentów, żeby wyjść z tego bez szwanku.

Grupa Żywiec zapowiedziała, że piwo marki Leżajsk będzie produkowane nie w browarze w Leżajsku, ale w innym z browarów grupy: w Żywcu, Namysłowie czy Elblągu. Zapowiedź wywołała burzę, a w sprawę włączyli się politycy. Głos zabrał minister sprawiedliwości. Zwrócił uwagę, że znak towarowy produktu alkoholowego zawierający element geograficzny niezgodny z pochodzeniem produktu jest znakiem wprowadzającym odbiorców w błąd.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja