44% firm inwestowało w działania reklamowe na LinkedInie w 2023 r. – analiza Sotrendera
  • 0
  • 4
1.02.2024

44% firm inwestowało w działania reklamowe na LinkedInie w 2023 r. – analiza Sotrendera

W 2023 r. w działania płatne na LinkedInie inwestowało 44% firm. Jedna trzecia z nich korzystała z reklam w celu pozyskiwania obserwujących.

Poziom zainteresowania reklamą był zależny od wielkości firmy.

  • Aż 87% firm zatrudniających powyżej 10 tys. pracowników inwestowało w działania reklamowe na platformie.
  • Około 60% firm zatrudniających powyżej 200 pracowników tworzyło reklamy.
  • Najmniejsze firmy reklamowały się na LinkedInie najrzadziej, prawdopodobnie z powodu ograniczonych budżetów reklamowych.

Działania reklamowe na LinkedInie w 2023 r. – analiza Sotrendera

Czwarty kwartał okazał się najgorętszy także na LinkedInie. Black Friday i koniec roku zachęciły reklamodawców do większej aktywności. W listopadzie 2023 r. 49% wszystkich wyświetleń na platformie było wyświetleniami płatnymi. Już od września udział wyświetleń płatnych przekraczał 40%. Najspokojniejsze reklamowo było pierwsze półrocze – odsetek płatnych wyświetleń wynosił wtedy mniej niż 30%.

Działania reklamowe na LinkedInie w 2023 r. – analiza Sotrendera

Jedna trzecia analizowanych firm na LinkedInie w Polsce wykorzystywała swoje budżety reklamowe na pozyskiwanie nowych obserwujących. Firmy, które zdecydowały się na takie reklamy, nie odnotowały jednak znacznych wzrostów w liczbie obserwujących. W 2023 r. łącznie jedynie 3% obserwujących na tych stronach było pozyskanych dzięki reklamom.

Na pozyskiwanie nowych obserwujących drogą płatną decydowały się największe firmy (korporacje, firmy globalne). 73% firm zatrudniających ponad 10 tys. osób w ten sposób próbowało powiększać społeczność wokół marki na LinkedInie. Około 50% firm zatrudniających pomiędzy 200 a 10 tys. osób również inwestowało w takie kampanie reklamowe.

Reklamy na pozyskiwanie obserwujących miały jednak największe znaczenie dla firm zatrudniających od 200 do 1000 pracowników. Udział obserwujących pozyskanych z reklam na stronach tych firm wyniósł 12–13%.

W posty sponsorowane inwestowało około 34% firm. Firmy, które decydowały się na uruchamianie treści sponsorowanych, odnotowywały ich duży udział w łącznej liczbie wyświetleń – aż 89% wyświetleń takich treści było płatnych. Firmy zatrudniające ponad 10 tys. pracowników najczęściej publikowały treści sponsorowane – 53% firm o takiej wielkości zatrudnienia miało na swoich profilach treści sponsorowane.

Działania reklamowe na LinkedInie w 2023 r. – analiza Sotrendera

Treści sponsorowane miały znaczny udział w łącznej liczbie wyświetleń dla niemalże wszystkich firm na podobnym poziomie. Najmniejsze znaczenie miały dla firm zatrudniających od dwóch do dziesięciu osób, co było prawdopodobnie spowodowane niższymi wydatkami.

1 lutego 2024