Największe profile na Facebooku w 2023 r. – analiza Sotrendera
  • 0
  • 1
24.01.2024

Największe profile na Facebooku w 2023 r. – analiza Sotrendera

Treści budzące emocje oraz profile ukazujące życie celebrytów zdobywały największe zaangażowanie na Facebooku w minionym roku – wynika z analizy Sotrendera. Największe profile 2023 r. to m.in. Goniec.pl, Siepomaga, Play i TVN24.

Profil Play utrzymał się na pozycji lidera w zestawieniu największych profili na Facebooku. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy na profilu marki przybyło ponad 45 tys. nowych fanów. Po raz kolejny jedynie tej marce i Allegro udało się również zgromadzić ponaddwumilionową społeczność. W gronie dziesięciu największych profili po raz pierwszy znalazł się profil TVN24 z liczbą 1,6 mln fanów.

Profile serwisów publikujących newsy rozrywkowe i plotkarskie rosły w minionym roku najszybciej

  • Na profilu Party.pl pojawiło się ponad 437 tys. nowych fanów,
  • Na profilu Lelum.pl 392 tys.

Także w 2022 r. profile serwisów informacyjno-rozrywkowych rosły najszybciej. Goniec.pl, profil, który w 2022 był drugim najbardziej angażującym profilem, w 2023 r. awansował na miejsce pierwsze.

W porównaniu do 2022 r. z Top 5 wypadły dwa profile serwisów sportowych:

  • TVP Sport,
  • Łączy nas piłka.

Nie znalazł się w nim także profil TVN24.

Statystyki warte uwagi:

  • W czołówce, na miejscu drugim i czwartym, zadebiutowały dwa profile: Siepomaga.pl i Przytulisko Głowno. Obecność Siepomaga.pl na tak wysokim miejscu nie powinna być zaskakująca. Posty fundacji regularnie znajdują się wśród najlepszych postów miesiąca w raporcie Facebook Trends od Sotrendera. Profil Pomagam.pl okazał się również po raz pierwszy profilem z najskuteczniejszą obsługą klienta na Facebooku.
  • W Top 5 nie mogło zabraknąć firm telekomunikacyjnych (Orange, Nju Mobile, Play), które co roku plasują się na czołowych miejscach zestawienia.
  • TVN24 najbardziej aktywnym profilem. Podobnie jak na Instagramie, także na Facebooku najwięcej postów opublikowano na profilach czołowych polskich mediów.
  • Liderem był TVN24 z liczbą postów przekraczającą 25 tys., co daje średnio 70 postów opublikowanych każdego dnia. W Top 3 znalazły się również profile: NaTemat.pl i Onetu.

Spadające koszty reklamowe w Meta: CPM aż o 45% niższy

W 2023 r. średni CPC utrzymał się na niezmienionym poziomie w stosunku do roku 2022, jednak średni CPM spadł o niemal połowę. W 2023 r. marketerzy płacili średnio 4 zł za dotarcie do tysiąca użytkowników. Z kolei średnie dzienne wydatki oscylowały wokół 17 zł.

Co ciekawe, reklamodawcy najwięcej na reklamę wydawali w marcu 2023 r. W grudniu wydawali o ponad połowę mniej.

Łódzkie ZOO z najlepszym postem roku

Prawdziwą niespodzianką okazał się najbardziej angażujący post 2023 r. Został on opublikowany na profilu ZOO Łódź i przedstawia… pawia. Wideo ukazujące różnorodność i piękno pawiego pióropusza zachwyciło internautów, którzy polubili materiał niemal 320 tys. razy i udostępnili go ponad 63 tys. razy. Do tej pory materiał został obejrzany ponad 7 mln razy.

Wśród 14 najlepszych postów roku aż połowa została opublikowana na profilu Siepomaga.pl. Nie zabrakło też innych treści chwytających za serca, m.in. związanych z pomocą zwierzętom.

Największe profile na Facebooku w 2023 r. – analiza Sotrendera

Największe profile na Facebooku w 2023 r. – analiza Sotrendera

24 stycznia 2024

23 stycznia 2024