Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?
Autentyczność obrazami opowiadana (fot. Pixabay)

Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?

Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?
Krzysztof Domeradzki

Krzysztof Domeradzki

-

media domain operational lead, Kantar

Krzysztof Domeradzki

Krzysztof Domeradzki

media domain operational lead, Kantar

Specjalizuje się w badaniach dyskursu internetowego, badaniach trendów i młodych pokoleń oraz badaniach reklamy. Odpowiada za wdrażanie i rozwój metodologii digitalowych w grupie Kantar. Miłośnik wielkiej, zbiorowej świadomości, jaką staje się Internet oraz jego nowe zjawiska i subkultury. Twórca „Zapytajnika” – newslettera Polskiego Towarzystwa Badań Rynku i Opinii. Prywatnie fan wszelkich form eskapizmu oraz długich spacerów z psami.

Krzysztof Polak

Krzysztof Polak

-

Semiotic Solutions, Uniwersytet SWPS, Visual & Narrative Institute

Krzysztof Polak

Krzysztof Polak

Semiotic Solutions, Uniwersytet SWPS, Visual & Narrative Institute

Semiotyk, kulturoznawca. Pionier semiotyki w marketingu w Polsce. Zrealizował ponad 200 projektów semiotycznych dla największych światowych i polskich marek.

Badanie, które chcemy dzisiaj opisać, miało odpowiedzieć na stosunkowo proste pytanie badawcze: „Jak wygląda autentyczność oczami użytkowników Instagrama?”. Zebrany materiał był jednak bardzo obszerny – ponad 10 tys. zdjęć. W jego uporządkowaniu według znaczeń i sensów pomogły narzędzia semiotyki wizualnej.

Oczywiście pierwszy problem, który można tutaj napotkać, to samo pojęcie autentyczności. Jest ono przecież zarówno iluzoryczne, jak i wieloznaczne w interpretacji. Na szczęście środowisko, jakim jest Instagram, idealnie nadaje się do obejścia takich wątpliwości dzięki prostemu systemowi tagów dodawanych do zdjęć.

Tagi służą jako wewnętrzny system katalogowania postów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się