Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?
Autentyczność obrazami opowiadana (fot. Pixabay)

Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?

Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?
Krzysztof Domeradzki

Krzysztof Domeradzki

-

digital research specialist, Kantar TNS

Krzysztof Domeradzki

Krzysztof Domeradzki

digital research specialist, Kantar TNS

Finalista pierwszej edycji konkursu Zbadaj.to. Specjalizuje się w badaniach dyskursu internetowego i badaniach reklamy. Odpowiada za wdrażanie i rozwój metodologii social listening w grupie Kantar. Półzawodowo miłośnik subkultur i ruchów społecznych powstałych w internecie. Prywatnie aspirujący obieżyświat (wyjątkowo bez bloga) i pasjonat wszelkich form eskapizmu.

Krzysztof Polak

Krzysztof Polak

-

Semiotic Solutions, Uniwersytet SWPS, Visual & Narrative Institute

Krzysztof Polak

Krzysztof Polak

Semiotic Solutions, Uniwersytet SWPS, Visual & Narrative Institute

Semiotyk, kulturoznawca. Pionier semiotyki w marketingu w Polsce. Zrealizował ponad 200 projektów semiotycznych dla największych światowych i polskich marek.

Badanie, które chcemy dzisiaj opisać, miało odpowiedzieć na stosunkowo proste pytanie badawcze: „Jak wygląda autentyczność oczami użytkowników Instagrama?”. Zebrany materiał był jednak bardzo obszerny – ponad 10 tys. zdjęć. W jego uporządkowaniu według znaczeń i sensów pomogły narzędzia semiotyki wizualnej.

Oczywiście pierwszy problem, który można tutaj napotkać, to samo pojęcie autentyczności. Jest ono przecież zarówno iluzoryczne, jak i wieloznaczne w interpretacji. Na szczęście środowisko, jakim jest Instagram, idealnie nadaje się do obejścia takich wątpliwości dzięki prostemu systemowi tagów dodawanych do zdjęć.

Tagi służą jako wewnętrzny system katalogowania postów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się