Badanie, które chcemy dzisiaj opisać, miało odpowiedzieć na stosunkowo proste pytanie badawcze: „Jak wygląda autentyczność oczami użytkowników Instagrama?”. Zebrany materiał był jednak bardzo obszerny – ponad 10 tys. zdjęć. W jego uporządkowaniu według znaczeń i sensów pomogły narzędzia semiotyki wizualnej.Oczywiście pierwszy problem, który można tutaj napotkać, to samo pojęcie autentyczności. Jest ono przecież zarówno iluzoryczne, jak i wieloznaczne w interpretacji. Na szczęście środowisko, jakim jest Instagram, idealnie nadaje się do obejścia takich wątpliwości dzięki prostemu systemowi tagów dodawanych do zdjęć.
Tagi służą jako wewnętrzny system katalogowania postów.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.