Trzymając w rękach teraźniejszość i przyszłość badań. Refleksje nad książką „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”Trzymając w rękach teraźniejszość i przyszłość badań. Refleksje nad książką „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”Trzymając w rękach teraźniejszość i przyszłość badań. Refleksje nad książką „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”Trzymając w rękach teraźniejszość i przyszłość badań. Refleksje nad książką „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”
„Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”, Wyd. Naukowe PWN – okładka książki

Trzymając w rękach teraźniejszość i przyszłość badań. Refleksje nad książką „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”

Trzymając w rękach teraźniejszość i przyszłość badań. Refleksje nad książką „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”
Michał Lutostański

Michał Lutostański

-

strategy business director, Kantar Polska

Michał Lutostański

Michał Lutostański

strategy business director
Kantar Polska

Doktor nauk społecznych – socjolog. Wiceprezes PTBRiO. Wykładał na SGH, UKSW, APS oraz Uniwersytecie SWPS. Autor wielu publikacji, prelekcji (otrzymał nagrodę publiczności i nagrodę 25-lecia PTBRiO za najlepiej ocenione wystąpienie dwudziestu edycji Kongresu Badaczy) i wystąpień medialnych (ponad 80 wystąpień w TV). Autor książki „Brzydkie słowa, brudny dźwięk. Muzyka jako przekaz kształtujący styl życia subkultur młodzieżowych” (Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2015) oraz współautor i redaktor książek: „Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych?” (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018) i „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021). Specjalizuje się w ilościowych badaniach innowacji, procesach strategicznych i pozycjonujących marek, analizach mikrotrendów, tribe’ów i nisz kulturowych. Badawczo i warsztatowo wspierał w ciągu ostatnich lat wiele marek we wprowadzaniu innowacji na rynki europejskie.

Takiej książki nie było i pewnie drugiej podobnej szybko nie będzie. Cała teraźniejsza i aktualna wiedza o badaniach marketingowych na wyciągnięcie ręki. Od razu jednak nasuwa się pytanie – co dalej? Jaka przyszłość czeka branżę pomagającą swoim klientom podejmować decyzje na podstawie danych?

Rok, w którym wychodzi książka „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”, poprzedzał bardzo trudny czas dla wielu branż. To był rok odwołanych imprez masowych, kwarantanny, zmian funkcjonowania wielu gałęzi biznesu. To rok pandemii Covid-19. Dotknął on również branżę badawczą.

W bardzo krótkim okresie dostarczyciele wiedzy o konsumencie musieli przeskoczyć z rozmów z respondentami w salach fokusowych i ich domach na rozwiązania online.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się