Sztuczna inteligencja w e-commerce: same plusy? - Marketing przy Kawie
Sztuczna inteligencja w e-commerce: czy sklepy online stają się bezduszne, a klienci przewidywalni?Sztuczna inteligencja w e-commerce: czy sklepy online stają się bezduszne, a klienci przewidywalni?Sztuczna inteligencja w e-commerce: czy sklepy online stają się bezduszne, a klienci przewidywalni?Sztuczna inteligencja w e-commerce: czy sklepy online stają się bezduszne, a klienci przewidywalni?
Technologia bez ludzkiego podejścia na dłuższą metę zaszkodziłaby e-handlowi (źr. il. QuarticOn)

Sztuczna inteligencja w e-commerce: czy sklepy online stają się bezduszne, a klienci przewidywalni?

Sztuczna inteligencja w e-commerce: czy sklepy online stają się bezduszne, a klienci przewidywalni?
Martyna Woźniszczuk

Martyna Woźniszczuk

-

koordynatorka ds. content marketingu, QuarticOn

Martyna Woźniszczuk

Martyna Woźniszczuk

koordynatorka ds. content marketingu
QuarticOn

Odpowiada za koordynację działań marketingowych ze szczególnym uwzględnieniem contentu. W branży e-commerce działa od 2016 r., ma także 7-letnie doświadczenie w tworzeniu, tłumaczeniu i edycji tekstów marketingowych, technicznych i edukacyjnych. Absolwentka studiów filologii angielskiej i tłumaczeń specjalistycznych na Uniwersytecie Warszawskim, prywatnie pasjonatka gotowania i podróży.

Żyjemy w erze dynamicznego rozwoju technologii, wśród których sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence) zdecydowanie wiedzie prym. Staje się integralną częścią sukcesu wielu branż, w tym także branży e-commerce. Szeroko otwiera biznesom drzwi do nowej ery, oferując niezliczone możliwości rozwoju, ale i stwarzając wiele wyzwań.

Gdy rośnie konkurencja, wykorzystanie sztucznej inteligencji jest dla sklepów online ogromną szansą na rozwój. Za sprawą boomu na AI, który towarzyszy nam od kilku miesięcy, można zacząć wierzyć, że ta technologia powinna zająć miejsce w pierwszym rzędzie w każdym, nawet najmniejszym aspekcie funkcjonowania e-biznesu.

Czy jednak zastosowanie sztucznej inteligencji rzeczywiście powinno być nadrzędnym celem przedsiębiorców? A może niszczy ona to, co sprawia, że handel online jest wyjątkowy?
Czy wraz z zastosowaniem sztucznej inteligencji sklepy online tracą swoją duszę, czyniąc klientów przewidywalnymi?

Prawdziwa odpowiedź na te pytania tkwi w zachowaniu równowagi.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się artykuł?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.


Postaw mi kawę na buycoffee.to